۱ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
نباید نسبت به کرونا، خوش خیال باشیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: نباید خوش‌خیالانه با ویروس کرونا برخورد کنیم، این ویروس رفتارهای ناشناخته‌ای دارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده در سومین نشست خبری قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کروناویروس به خبرنگاران گفت: مردم براساس عملکرد مسئولان، زندگی خود را تنظیم می‌کنند و درصورت عدم رعایت بسیاری دستورالعمل‌ها، ما مدیران و مسئولین نیز مقصر هستیم.

وی افزود: تلاش جامعه پزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت بیماری کرونا بود و علی‌رغم مرزی بودن و شرایط خاص استان، با استفاده از پتانسیل تمام مجموعه‌های درمانی، علی‌رغم پیش‌ینی بستری حداکثری ۱۲۰۰ بیمار، در بیشترین حالت ۷۵۰ بیمار بستری داشته و اکنون نیز این میزان ۵۰۲ مورد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی خوش خیالی و عدم ترس از ویروس کرونا را یکی از دلایل مهم افزایش ابتلایان به این بیماری عنوان و خاطرنشان کرد: بازگشایی‌ها و کم توجهی‌ها باعث ایجاد موج جدید کرونا در کشور و استان شد که خود ما مسئولان و مدیران هم مقصر کاهش توجه مردم به کرونا بودیم، البته نخستین استانی که درخواست وضع محدودیت‌ها کرد، آذربایجان‌غربی بود.

وی بیشترین درصد بیماران فوتی را افراد بالای ۶۰ سال عنوان و افزود: گرچه بیشترین آمار مبتلایان، میانسالان هستند ولی افراد بالای ۶۰ سال بیشترین درصد فوتی‌ها را شامل می‌شوند و شهرستان سردشت بدلیل خیل کثیری از جانبازان و موقعیت خاص، به عنوان شهر با وضعیت قرمز اعلام تا بیشترین توجه به آن شهر شود.
وی ادامه داد : باید از جامعه رسانه‌ای استان که با استفاده از رسانه‌های خود و فضای مجازی، نقش اساسی در آگاهسازی و فرهنگسازی مردم ایفا کردند، قدردانی کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =