فراخوان تدوین برنامه جامع زیست بوم مناطق آزاد در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق منتشر شد

فراخوان ارسال پیشنهاد تدوین برنامه جامع زیست بوم مناطق آزاد در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین از منطقه آزاد ارس : با توجه به پیشینه و سابقه مناطق آزاد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و لزوم توسعه فضا و جریان کسب و کارهای مرتبط با صنایع فرهنگی و خلاق، این مناطق توانایی تبدیل به قطب توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در کشور را دارند.

صنایع خلاق صنایعی هستند که بر مبنای نشر دانش و اطلاعات شکل گرفته اند و متشکل از ۱۴ صنعت می باشند که اساس همه آنها هنر می باشد. صنایعی که در این حوزه تعریف می شوند شامل: تبلیغات، معماری، هنر، طراحی، مد، صنایع دستی، چاپ، رادیو و تلوزیون، فیلم و ویدیو،هنرهای نمایشی، عکاسی، موسیقی، نرم افزارهای سرگرمی، خدمات کامپیوتری و نرم افزار هستند که اهمیت فرهنگی و اقتصادی آنها بر کسی پوشیده نیست.

بسیاری از کشورهای دنیا صنایع خلاق را به عنوان پیشران اقتصادی خود مورد توجه قرارداده اند و با صرف هزینه و زمان اکنون این صنایع خلاق هستند که نقش درآمدزایی و ایجاد اشتغال در آن کشورها را بازی می کنند

صنایع خلاق در حال حاضر با توجه به رشد بسیار خوبی که در اقتصاد کشورها و درآمد حاصل از تولید ناخالص بازی می کنند در حال یافتن جایگاه خود از لحاظ اقتصادی و فرهنگی می باشند به این معنا که کشورها به اهمیت فرهنگی و اقتصادی صنایع خلاق پی برده اند و در حال گسترش چنین صنایعی هستند. سهم ۳ تا ۱۲ درصدی صنایع خلاق در تولید ناخالص کشورها به اندازه کافی قابل توجه است.

زیست بوم صنایع خلاق نیز ترکیبی از شرکت ها، مراکز آموزشی، آکادمی ها و واحدهای تحقیقاتی است که در یک همکاری غیردولتی و خصوصی پیرامون پروژه های خلاقانه مشترک در یک فضای غیرمادی خاص که از طریق ارتباط شبکه ای اعضای سیستم حاصل می شود مشارکت می کنند.

این زیست بوم و سیستم ها به تداوم تاثیرات سرریز به سایر زیربخش ها و مناطق کمک می کنند زیرا دانش خلاقیت بشر بطور مداوم با نسل های جدید تجدید می شود. قلمرو و جوامع محلی نقطه شروع زیست بوم صنایع خلاق هستند.

همچنین با توجه به وجود تحریم ها و تاکید بر توسعه و افزایش صادرات کالا از مناطق آزاد و محدودیت ها در این زمینه؛ اگر صنایع فرهنگی و خلاق و توسعه آن در مناطق آزاد روند اصولی و صحیحی را طی کنند با صادرات این محصولات به کشورهای همسایه این مناطق، درصد صادرات کالا و خدمات از مناطق آزاد رشد قابل توجهی خواهد داشت.
فعالان حوزه صنایع خلاق می توانند با بهره گیری از ظرفیت ها، تسهیلات و بسترهای مناسب سرمایه گذاری به توسعه این صنعت کمک کنند.
در همین راستا مناطق آزاد کشور پروژه تدوین برنامه جامع زیست بوم مناطق آزاد را در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق تنظیم و در قالب فراخوان منتشر نموده اند.

لازم است متقاضیان کلیه بخش های این rfp را به دقت مطالعه نموده و پیشنهاد نهایی خود را به انضمام همه اطلاعات لازم آماده و مطابق با زمانبندی تعیین شده ارسال نمایند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =