۰ نفر
۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
تخت سلطنت امیر نصیب که می‌شود؟

نورنیوز نوشت: «شیخ مشعل الاحمد الجابر» 81 ساله برادر امیر فعلی که نایب رئیس نیروهای پاسداران میهنی (الحرس الوطنی) است، «شیخ ناصر الصباح» پسر امیر فعلی و «شیخ ناصر المحمد» نخست وزیر سابق، سه شخصیتی هستند که نامشان در کنار شیخ نواف ولیعهد کنونی مطرح شده است.

 اخبار رسیده از کویت حاکی از بهبود نسبی وضعیت جسمی شیخ «صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت است با این وجود برخی منابع کویتی از بالا گرفتن بحث بر سر جانشینی او خبر می‌دهند.

بنابر اعلام روز پنجشنبه خبرگزاری کویت، امیر کویت پس از انجام عمل جراحی در کویت به توصیه پزشکان برای ادامه درمان به ایالات متحده رفته است.

اخبار رسیده در این خصوص، از تقویت گمانه‌زنی‌ها پیرامون سه نفر برای نشستن بر تخت پادشاهی کویت علاوه بر « نواف الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد حکایت دارد.

«شیخ مشعل الاحمد الجابر» 81 ساله برادر امیر فعلی که نایب رئیس نیروهای پاسداران میهنی (الحرس الوطنی) است، «شیخ ناصر الصباح» پسر امیر فعلی و «شیخ ناصر المحمد» نخست وزیر سابق، سه شخصیتی هستند که نامشان در کنار شیخ نواف ولیعهد کنونی مطرح شده است.

گروه‌های اخوانی کویت و در رأس آنها «مسلم البراک» نماینده سابق مجلس و سخنگوی اخوان‌المسلمین  در کویت، مخالف شیخ مشعل و ترجیح می‌دهند که امیر آینده کویت ناصر الصباح باشد.

از سویی؛ شیخ ناصر الصباح از مشورت افرادی چون «احمد الفهد» که فردی نزدیک به قطر است بهره می‌برد که پیش از این بر لزوم تقویت روابط کویت با ایران و ترکیه سخن گفته و موضوع انضمام کویت به طرح «یک کمربند، یک جاده» چینی‌ها را مطرح کرده بود.

در این میان، شیخ ناصر المحمد در تلاش است تا از مخالفت‌ها با شیخ مشعل و نیز چراغ قرمز چند کشور منطقه علیه ناصر الصباح به نفع خود استفاده کرده و چهره‌ای مرضی‌الطرفین از خود نشان دهد، به خصوص که او از حمایت بسیاری از فعالان اقتصادی کویت نیز برخوردار است.

ناصر المحمد اخیرا کوشید که رابطه نزدیک خود با ایران را انکار کند و تأکید کرد که با همه کشورهای خلیج و به خصوص عربستان سعودی روابط بسیار نزدیکی دارد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    مگر عربستان هم پاسدار داره
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    این مقاله ارزش خبری یا تحلیلی ندارد.آب در هاون می کوبید