عبدیان؛عضو هیات مدیره یا مدیری نمایشی برای جذب هوادار؟

حضور افراد متمول در بدنه مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بیش از آن‌که به این دو باشگاه کمک کند باعث ایجاد حاشیه و مشکلات مختلف شده است.

در سال‌های اخیر یکی از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در قبال سرخابی‌های پایتخت به خصوص تیم استقلال، استفاده از افراد متمول در هیات مدیره و دیگر پست‌های مدیریتی این دو تیم بوده است تا از این طریق بخشی از هزینه‌های این دو باشگاه جبران شود. چند سال قبل فردی به نام پندار توفیقی وارد مجموعه مدیریتی باشگاه استقلال شد و بنا بر ادعای امیر خادم مبلغ دو میلیارد تومان در ابتدا برای عضویتش پرداخت کرد و در سال‌های بعد حتی به سمت معاونت ورزشی این باشگاه هم رسید؛ تصاویر شبانه پندار با خریدهای مختلف استقلال باعث شد او خیلی زود از هواداران این تیم لقب «پندارتایم» را کسب کند و در مدتی کوتاه در این باشگاه به محبوبیت برسد ولی قراردادهای عجیب و غریبی که معاون ورزشی سابق استقلال امضا کرده بود باعث شد این باشگاه در نقل و انتقالات لیگ هجدهم با مشکلات زیادی مواجه شود و همین موضوع مقدمات جدایی توفیقی از استقلال را فراهم کرد.

با وجود این؛تجربه نه‌چندان موفق وزارت ورزش پس از جدایی پندار هم افراد دیگری را به صرف داشتن توانایی مالی وارد بدنه مدیریتی این دو باشگاه کرد ولی حضور آن‌ها هم به جز حواشی پرتعداد عایدی دیگری برای استقلال نداشت و این تیم را بیش از گذشته وارد بحران مدیریتی کرد؛ هنوز از یاد نبرده‌ایم که در زمان جدایی استراماچونی، مصاحبه اسماعیل خلیل‌زاده باعث خشم او شد و پس از آن هم حضور کوتاه‌مدت موسوی و ماجرای طلب قرض‌الحسنه او به باشگاه استقلال چقدر این تیم را وارد حاشیه کرد.

این روزها اما وزارت ورزش که نشان داده از اتفاقات قبلی درس نمی‌گیرد، فردی به نام مهدی عبدیان را وارد مجموعه استقلال کرده است. او که در گذشته هم بعضا در کنار تیم دیده شده بود حالا تبدیل به یکی از اعضای هیات مدیره شده ولی بیش از اینکه کمک بیشتری به منافع اقتصادی باشگاه داشته باشد مشاهده شده که بیشتر مشغول گذاشتن پست و استوری در صفحه اینستاگرام است!تقریبا روزی نیست که پیامی از او در فضای مجازی منتشر نشود. نکته جالب در مورد حضور چنین افرادی حمایت کادرفنی و بازیکنان استقلال از آنهاست، مثلا فرهاد مجیدی در ابتدای حضور سعادتمند شدیدا مخالف او بود و دلیل این موضوع هم علاقه سرمربی استقلال به حضور موسوی بود تا شاید بازیکنان و کادرفنی با حضور موسوی به خواسته‌های مالی خود برسند. این روزها هم بازیکنان استقلال شدیدا حامی عبدیان هستند که در هیات مدیره باشگاه حضور دارد ولی ظاهرا از زمان ورودش تاثیرگذاری‌اش در فضای مجازی بیش از باشگاه بوده است!

با این حال تجربه نشان داده این مدل انتخاب‌ها نه تنها سودی به باشگاه نمی‌رساند، بلکه باعث آسیب می‌شود و وزارت ورزش به جای یافتن راهی برای درآمدزایی، چنین نسخه‌های برای تیم‌ها می‌پیچد که به نوعی شبیه پاک کردن صورت مسئله است؛ فراموش نکنیم که روزگار خوش پرسپولیس از زمانی آغاز شد که حسین هدایتی یا همان عابربانک قرمزها از این تیم کنار رفت و از آن زمان بود که پرسپولیس توانست قهرمانی‌های پیاپی را به دست آورد و حواشی این تیم به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند.

255 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =