ترید ارزهای دیجیتال: راهی جذاب برای کسب درآمد

سرمایه‌گذاری در انواع ارز دیجیتال، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های کسب درآمد است. از سال ۲۰۰۹ و با معرفی بیت کوین، ترید رمز ارزها رسماً به یک راه جذاب برای کسب درآمد تبدیل شد. تجربه تریدرها نیز در سال‌های اخیر نشان می‌دهد، بازار رمزارزها یکی از بهترین بازارها برای فعالیت است. در این مقاله می‌خواهیم با ترید ارز دیجیتال، خریدوفروش و درنهایت کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی آشنا شویم. اگر نمی‌دانید ترید ارز دیجیتال چیست و تریدر ارز دیجیتال کیست، این مقاله برای شما نوشته شده است.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید به معنی معامله است. منظور از ترید ارز دیجیتال خریدوفروش رمزارزها باهدف کسب سود است.   خرید آنلاین ارز دیجیتال و فروش آن به‌عنوان یک حرفه تخصصی شناخته می‌شود. در حقیقت ترید یک شغل دائمی است و در سراسر دنیا افرادی زیادی به این فعالیت مشغول هستند. همچنین باید در نظر داشت که ترید صرفاً به بازار ارز دیجیتال محدود نمی‌شود. برای مثال فعالیت خریدوفروش سهام در بازار سهام ایران نیز ترید محسوب می‌شود.

نکته‌ی مهمی که درباره ترید ارزهای دیجیتال باید بدانید، این است که این کار به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. انواع ترید به روش‌های ساعتی، روزانه، ماهانه و سالانه تقسیم می‌شود.

تریدر کیست؟ تریدرها چگونه فعالیت می‌کنند؟

هر فردی که باهدف کسب سود، در انواع بازارهای مالی فرآیند خرید و فروش را انجام دهد، تریدر نامیده می‌شود. تریدرها زمانی زیادی را صرف تحلیل بازار می‌کنند. به همین دلیل ترید نه یک شغل موقت، بلکه یک حرفه حساس و همیشگی است. برای اینکه بیشتر با دنیای تریدرها و انواع روش‌های ترید ارز دیجیتال آشنا شویم، برخی از رایج‌ترین روش‌های ترید را مرور می‌کنیم.

ترید ارز دیجیتال به روش اسکالپینگ (Scalping)

روش اسکالپینگ یکی از روش‌های محبوب ترید است. هدف این روش کسب سودهای کم و جزئی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. فرآیند خریدوفروش ارز دیجیتال در روش اسکالپینگ به این شکل است که تریدر، با توجه به دانش عمیقی که نسبت به ارز مدنظر و بازار آن دارد، در زمان افت قیمت، اقدام به خرید می‌کند. سپس با افزایش قیمت، ارز را به فروش می‌رساند. توجه داشته باشید که این فرآیند می‌تواند در عرض چند ساعت و یا حتی چند دقیقه انجام شود. برای مثال تریدری که از روش اسکالپینگ استفاده می‌کند می‌تواند، اقدام به خرید بیت کوین در قیمت ۵۰۰۰ دلاری کند و چند ساعت بعد با افزایش قیمت به ۵۵۰۰ دلار آن را به فروش برساند. دقت داشته باشید که این مثال صرفاً برای درک بهتر مفهوم اسکالپینگ است و در دنیای واقعی ترید، اوضاع می‌تواند بسیار متفاوت باشد. ترید به روش اسکالپینگ به دانش، مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد.

ترید روزانه ارز دیجیتال (Day Trading)

ترید روزانه ارز دیجیتال مانند روش اسکالپینگ است اما یک تفاوت مهم دارد. مهم‌ترین تفاوت بین این دو روش، بازه زمانی است. در ترید روزانه، تریدرها معاملات خود را در بازه زمانی ۲۴ ساعت انجام می‌دهند. در حقیقت به دلیل اینکه بازار رمزارزها یک بازار ۲۴ ساعته است، این نوع ترید کردن نیز بسیار محبوب است. به‌طور میانگین می‌توان گفت ترید روزانه می‌تواند سود بیشتری را نصیب تریدر کند. تریدر روزانه نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم دارد.

ترید سووینگ، فعالیت در بازه‌های زمانی طولانی

یکی دیگر از روش‌های فعالیت در بازار رمزارزها، ترید سووینگ است. در این شیوه، خریدوفروش رمزارزها در مدت‌زمان چند روز تا چند هفته انجام می‌شود. این روش نیاز به تحلیل دقیق دارد. برای مثال فرض کنیم که ما اتریوم را در قیمت ۳۰۰ دلاری (قیمت فرضی) خریداری می‌کنیم. پس از تحلیل بازار یک نقطه را به‌عنوان نقطه فروش و سقف در نظر می‌گیریم. به‌محض اینکه قیمت به نقطه مدنظر ما رسید، اتریوم را می‌فروشیم. این حرکت بازار می‌تواند در مدت‌زمان چند روز تا چند هفته صورت بگیرد.  

ترید به روش موقعیت گیری، فعالیت بلندمدت در بازار

یکی دیگر از روش‌های تریدینگ، موقعیت گیری یا Position Trading است. در این شیوه تریدر مانند یک سرمایه‌گذار عمل می‌کند. تریدر در موقعیت خرید یا فروش رمز ارز قرار می‌گیرد و ممکن است تا ماه‌ها یا سال‌ها در همان نقطه باقی بماند. به همین دلیل در این شیوه تریدر به دنبال کسب سود مناسب در مدت‌زمانی دراز است. این شیوه برای کسانی که قصد حضور روزانه در بازار را ندارند و یا به ترید به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه می‌کنند، انتخاب مناسبی است.

انتخاب صرافی مناسب، مهم‌تر از شیوه انتخابی برای ترید 

ترید دنیایی بسیار گسترده است و نمی‌توان مفاهیم مختلف ترید را در یک مقاله کوتاه بیان کرد. در این مقاله صرفاً با الفبای ترید آشنا شدیم. اما به‌عنوان نکته آخر باید به یک مسئله مهم اشاره‌کنیم. انتخاب صرافی از انتخاب شیوه ترید نیز مهم‌تر است. در حقیقت یک صرافی معتبر می‌تواند از امنیت دارایی ما محافظت کند. از طرف دیگر یک صرافی مناسب می‌تواند با ارائه ارزهای مختلف دست‌ترید را در معامله باز بگذارد.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنیای ترید علاقه‌مند هستید و به دنبال یک صرافی مناسب می‌گردید، به نوبیتکس مراجعه کنید. نوبیتکس امکان خریدوفروش انواع رمزارزها را فراهم کرده است. از دیگر امکانات نوبیتکس می‌توانیم به مشاهده آنلاین قیمت‌ها و استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال برای محاسبه و تبدیل ارزها به یکدیگر اشاره کنیم. برای آشنایی بهتر و بیشتر با نوبیتکس، اولین صرافی دانش‌بنیان ایرانی به سایت رسمی نوبیتکس مراجعه کنید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =