۲۹۸ میلیارد تومان طرح در حوزه آب و برق لردگان افتتاح شد

ایرنا نوشت: فرماندار شهرستان لردگان گفت: ۵۸ میلیارد تومان در بخش آب و ۲۴۰ میلیارد تومان در بخش برق و در مجموع ۲۹۸ میلیارد تومان، طی سالهای اخیر در شهرستان لردگان ایجاد و افتتاح شده است.

ملک‌محمد قربانپور نیز در آیین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر لردگان که با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا برگزار شد، افزود: طرح‌های افتتاح شده در صنعت برق و آب تحولی بزرگی را در سطح شهرستان ایجاد کرده است و یکی از زیرساخت‌های بی‌نظیر در استان و کشور تبدیل شده است.
وی ادامه داد: صنایعی نظیر پتروشیمی، سیمان و صنایع پایین دستی پتروشیمی از مزایای آب ثابت و پایدار تصفیه‌خانه فاضلاب بهره‌مند می‌شود و این موضوع در احیای آب‌های زیرزمینی و دشت‌های ممنوعه این منطقه موثر خواهد بود.
قربانپور با بیان اینکه لردگان ،دومین شهرستان بزرگ این استان به لحاظ وسعت و جمعیت است، تصریح کرد: با توجه به کاستی‌ها و تنگناهایی که در خصوص تامین آب شرب و کشاورزی در این منطقه وجود دارد، امید است در سفر بعدی مسئولان وزارت نیرو به این شهرستان شاهد کلنگ‌زنی سد خِرسان باشیم.
فرماندار شهرستان لردگان خاطر نشان کرد: تامین آب سردشت و ۵۳ روستا و آبرسانی به دشت خانمرزا و لردگان در دستور کار بعدی این شهرستان قرار دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر توجه بیش از پیش به این منطقه در طرح‌های زیرساختی، اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت‌های منحصربه فردی در حوزه آب و کشاورزی در این منطقه وجود دارد امید است با ایجاد زیرساخت‌های لازم بتوان از این ظرفیت‌ها در راستای رشد و توسعه استان بهره‌گیرد کرد.
حسین بامیری افزود: وجود رودخانه‌های خرسان و کارون از قابلیت‌های منحصربه فرد این منطقه است اما هم‌اینک این منطقه با مشکل آب شرب و کشاورزی مواجه است که همت والای مسئولان را در رفع این مشکلات می‌طلبد.
گفتنی است ، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر لردگان به عنوان سومین تصفیه‌خانه بزرگ استان چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افتتاح شد.
شهرستان لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =