مراسم دعای عرفه با رعایت موازین بهداشتی در استان مازندران برگزار شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر حفظ شعائر دینی در جامعه گفت: مراسم‌های دعای عرفه با رعایت موازین بهداشتی در مازندران برگزار شود.

به گزارش خبرآنلاین از ساری : آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران در دفتر نماینده ولی‌فقیه اظهار داشت: باید برای حفظ حجاب در جامعه، طراحی مدل لباس ایرانی اسلامی مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی افزود: مراسم‌هایی که  مردم در محافل دینی برگزار کردند دقیقا با رعایت نکات بهداشتی انجام شد و جای تقدیر دارد؛ اکنون برای حفظ سلامت مردم باید پشتیبانی فرهنگی باشد که نقش صداو سیما در این زمینه حساس است.  

محمدی لائینی افزود: در زمینه برگزاری مراسم دعای عرفه ستاد مبارزه با کرونا تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند و تمام تصمیمات ستاد برای ما حجت است.

لائینی با اشاره به حرکت بسیجی مردم در تولید ماسک افزود: دانشگاه علوم پزشکی در کارگاه‌های دوخت ماسک و البسه پزشکی نظارت کامل داشته باشد تا با رعایت استانداردهای بهداشتی انجام شود.

وی گفت: مناسبت‌های مختلف دینی مانند دعای عرفه، عید غدیر و ماه محرم باید مراسم‌ها با رعایت موازین  بهداشتی به درستی برگزار شود.

لائینی با اشاره به مرحله دوم رزمایش نهضت مومنانه گفت: باید از ظرفیت همه اقشار جامعه به ویژه خیران استفاده و  برای پیشگیری از موازی کاری، این امر با همکاری ائمه جماعات، هیئت امناهای مساجد و بسیجیان در محلات و  مساجد انجام شود و این بسته‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

برگزاری دعای عرفه با رعایت موازین بهداشتی در مساجد

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این نشست گفت: باید مصوبات قبلی  شورای هماهنگی و چگونگی اجرای مصوبات تبیین و تمام بندها به دقت بررسی شود.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان افزود: هیج فردی اجازه بستن درب مساجد را ندارد و دعای عرفه با رعایت مسائل بهداشتی در مساجد برگزار می‌شود.

وی گفت: ستاد مقابله ومبارزه با کرونا نکات بهداشتی را دقیقا بیان کنند تا به موقع به مردم اطلاع رسانی شود و دستگاهای مربوطه همکاری لازم را صورت دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =