نماینده مردم محلات و دلیجان از انفجار 3 خط لوله اصلی انتقال گاز از میادین جنوب به شمال کشور در کیلومتر 74 جاده قم- دلیجان خبر داد و گفت: احتمال ارتباط این اقدام خرابکارانه با انفجار دو ماه پیش در این خطوط وجود دارد.

"علیرضا سلیمی" در گفت و گو با خانه ملت از انفجار خطوط اصلی انتقال گاز جنوب به شمال در حوالی شهر دلیجان خبر داد و گفت: ساعت 4 صبح امروز - جمعه 19 فروردین - سه خط لوله اصلی انتقال گاز میادین جنوب به مناطق شمالی کشور در حوالی شهر دلیجان طی یک اقدام خرابکارانه منفجر شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان با یادآوری حادثه‌ای مشابه که حدود 2 ماه پیش در این خطوط رخ داد، افزود: احتمال اینکه انفجار امروز صبح این خطوط انتقال گاز در ارتباط با انفجار قبلی باشند و هر دو انفجار از سوی یک گروه خرابکار انجام شده باشد، به طور قوی وجود دارد و کارشناسان امنیتی کشور در حال پیگیری این مسئله هستند.

وی همچنین افزود: محل انفجار امروز حدود 100 کیلومتر با محل انفجار قبلی فاصله دارد و در این انفجار سه خط لوله 56 اینچی انتقال گاز که خطوط اصلی انتقال گاز جنوب به مناطق شمالی کشور هستند دچار آسیب شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه این انفجار تلفات جانی در پی نداشته است، افزود: در این حادثه تنها چند تن از افرادی که برای جلوگیری از سرایت آتش سوزی و خاموش کردن آتش در محل حاضر شده بودند دچار جراحت جزئی شده اند که امیدواریم هرچه سریعتر بهبود یابند.

حدود دو ماه پیش یک گروه خرابکار اقدام به انفجار خط لوله اصلی انتقال گاز میادین گازی جنوب به مناطق شمالی کشور کرد؛ این اقدام که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انجام آن را بر عهده نگرفته است، این حادثه بار دیگر صبح امروز 19 فروردین در فاصله 100 کیلومتری محل انفجار قبلی تکرار شد و در آن سه خط لوله اصلی انتقال گاز دچار آسیب شدید شدند.

وزارت نفت امروز با تشکیل ستاد بحران در این وزارتخانه به دنبال پیگیری و رسیدگی به وضع این خطوط انتقال گاز است تا هرچه سریعتر گاز مصرفی مردم شمال کشور در این خطوط دوباره جریان پیدا کند. بعد از انفجار قبلی این خطوط انتقال گاز، چند تن از نمایندگان مجلس در کمیسیون های انرژی و امنیت ملی مانند عبدالله کعبی، عماد حسینی و اسماعیل کوثری خواستار توجه جدی دولت به امنیت خطوط انتقال انرژی بویژه در مناطق آسیب پذیر شده بودند.

/3028

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =