مجریان تلویزیون، بازنده یا برنده کل‌کل فوتبالی؟

مهر نوشت: نام عبدالرضا امیراحمدی مجری کم‌حاشیه تلویزیون، پس از سال‌ها حضور در مقابل دوربین رسانه ملی، این روزها به‌صورت ویژه در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است. مجری‌ای که بیش از دو دهه در تلویزیون فعالیت داشته و حالا در چند روز به تعداد همه سال‌های فعالیتش دیده شده و حواشی دامنه دار حرف‌هایش باعث شده طیفی از مخاطبان سیما جدی‌تر از قبل او را دنبال کنند.

امیراحمدی تقریباً از سال ۷۳ وارد عرصه اجرا شد و بیش از ۲۰ سال است که در این عرصه مشغول به کار بوده و حتی به برنامه‌سازی هم ورود کرده است و در تمام این سال‌ها جزو مجریان تقریباً بی‌حاشیه و آرام تلویزیون بوده است. با این حال طی دو سه روز اخیر اظهارات حاشیه‌ساز او هربار موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشت و حتی باعث برکناری او از اجرای برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما شد.

امیراحمدی بعد از قهرمانی پرسپولیس در جملاتی کنایه‌ای که به گفته تهیه‌کننده پلاتویی هم برای آن‌ها تنظیم نشده بود، از حمایت تلویحی وزیر ورزش سخن گفته بود و این قهرمانی را به «بابا مسعود» نسبت داده بود. جملاتی که باعث شد موجی از انتقادات را از طرفداران پرسپولیس و همچنین مدیران این باشگاه را برانگیزاند.

او اگرچه برای خوابیدن این حاشیه‌ها در ویدئویی خارج از برنامه به خاطر سخنانش عذرخواهی کرد با این حال مدیران باشگاه پرسپولیس خواسته بودند در همان فضا و در همان لوکیشن عذرخواهی کند و شاید همین اجبار باعث شد او این بار کنایه دیگری بزند و با یادی از «گالیله» دوباره مهر تاییدی بزند به حرف‌های قبلی خود و هم در ظاهر عذرخواهی کرده باشد!

امیراحمدی روز گذشته سرانجام به دلیل آنچه مدیران شبکه یک «تکرار و در واقع اصرار بر اشتباه» دانستند، از اجرای «صبح بخیر ایران» برکنار شد که البته باید دید این برکناری در مجموع به سود او تمام خواهد شد و او را بر سر زبان‌ها می‌اندازد یا برعکس برای مدتی از همه اجراهایش ممنوع‌الکار می‌شود؛ دوگانه‌ای که برای برخی هم جدی شده و این چند روز این وجه از حواشی امیراحمدی بیشتر به چشمشان آمده است و برخی از رسانه‌ها چنین اتفاقات و اظهارنظرهایی را بیشتر در راستای یک حرکت رسانه‌ای برای دیده شدن بیشتر یک مجری دانسته‌اند.

حتی محمدحسین میثاقی مجری برنامه «فوتبال برتر» تنها ساعتی پس از پخش اولین اظهارات امیراحمدی به شکلی تلویحی به او پاسخ داد و روی آنتن با اشاره به اینکه در بسیاری از نقاط دنیا خیلی‌ها با قهرمانی یک تیم به آنها تبریک می‌گویند اما اینجا اینگونه نیست گفت: «این رویکرد، رویکرد زشتی است که باید اصلاح شود شاید به خاطر دیده شدن باشد که ویدیو وایرال شود و محدود به یکی دو نفر هم نیست.» او حتی برای بیان مصادیق این رویکرد به «برخی همکاران» هم اشاره کرد.

میثاقی سپس با اشاره به فوتبالی‌ها و همه افرادی که به تیم قهرمان انتقاد کرده‌اند، دلیل این رفتارشان را برای دیده شدن می‌داند و اینگونه از آن‌ها نام می‌برد: «خیلی از پیشکسوت‌های فوتبالی، رسانه‌ای ها، خود ما اصلاً. همکاران ما…» و به این ترتیب او هم به نوعی اظهارنظر مجری را به حساب دیده شدن می‌گذارد.

هر چند این میان برخی هواداران استقلال هم به اتفاقات مشابه اشاره کرده‌اند که در آن‌ها مجری طرفدار پرسپولیس کمتر مورد توبیخ قرار گرفته است. حسین کلهر مجری برنامه سابق صبحگاهی شبکه سه هم بعد از شوخی با لوگو استقلال مورد توبیخ قرار گرفت اما از برنامه برکنار نشد اما در همین طیف هم نمونه‌ای مانند علی ضیا بود که خارج از برنامه حرکتی غیرعرف علیه مربی وقت استقلال مرتکب شد و با اعلام پورمحمدی معاون وقت سیما تا مدتی ممنوع الکار شد.

در مجموع سوال اصلی کماکان است است؛ این جنس کل‌کل‌های فوتبالی و پیامدهای ناشی از برخوردهای مدیریتی آیا واقعاً به ضرر مجریان تمام می‌شود یا آغاز فصل تازه‌ای از فعالیت‌های آن‌ها در فضای رسانه‌ای خواهد بود؟

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1416101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    13 13
    میثاقی اول خودش رو اصلاح کند موعظه کردن دیگران پیش کش !
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    8 18
    علی ضیا برای حرفی که خارج از برنامه زده بود توبیخ شد. کلهر هم بابت شوخی زشتش عذر خواهی کرد. امیر احمدی تهمتی به پرسپولیس و وزیر زد و روی حرفش پافشاری کرد. این کار بار حقوقی داره.
    • محمد IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
      1 0
      تهمت؟حقیقت رو گفت،ولی حقیقت تلخه,یکم واقع بین باشید،بای
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    5 8
    البته حسین کلهر معذرت خواست دوباره تکرار نکرد.فرقش اینه که اون متنبه شد ولی امیر احمدی صریحتر و جری تر هم شد