کدام استانها با بیشترین میزان تورم دست به گریبانند؟

فارس به نقل از ایران نوشت: در تیرماه ۱۳۹۹؛ تورم نقطه‌ای به ۲۶.۹ درصد رسید. تورم نقطه‌ای برای بخش خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات ۲۱ درصد و برای بخش کالاهای غیر خوراکی و خدمات ۲۹.۸ درصد بود.

مرکز آمار ایران روز گذشته چند گزارش درباره وضعیت قیمت‌ها، نرخ تورم و تغییرات قدرت خرید دهک‌های مختلف جامعه و همین‌طور تورم تولیدکنندگان دو بخش اقتصادی منتشر کرد.

بر این اساس «در تیرماه ۱۳۹۹؛ تورم نقطه‌ای به ۲۶.۹ درصد رسید. تورم نقطه‌ای برای بخش خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات ۲۱ درصد و برای بخش کالاهای غیر خوراکی و خدمات ۲۹.۸ درصد بود. بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٤.٧ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٤.٢ درصد) ٠.۵ واحد درصد افزایش داشته است.

وقتی آمارها را به تفکیک استان‌ها بررسی می‌کنیم، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٤ درصد) است.

براساس گزارش مرکز آمار در تیر ‌ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٢٧.٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٦.٤ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان اردبیل با ٨.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ایلام با ٣.٩ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٦.٩ درصد است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٦.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه (سالانه) مربوط به استان هرمزگان (٣١.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٢.٥ درصد) است.

 افزایش ٦.٥ درصدی تورم شهرنشینان

در تیر ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٢٦.٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٦.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان اردبیل با ٨.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان یزد با ٣.٨ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٧.٠ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٠ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٦.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٢٢.٩ درصد) است.

رشد ٥.٩ درصدی تورم خانوارهای روستایی

در تیر ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) عدد ٢٣٤.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ٥.٩ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان همدان با ٨.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ایلام با ٢.٩ درصد افزایش است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢٥.٩ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان (٣٢.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (١٩.٣ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٦.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٢ درصد) است.

۲۲۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1416111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =