بزرگداشت ابراهیم قنبری‌مهر، امشب برگزار می‌شود

مراسم پاسداشت ابراهیم قنبری مهر، سازنده ساز، امشب (شنبه ۱۱ مرداد) به صورت مجازی برگزار و نام او به عنوانِ پارک شقایق افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قرار است یک روز پس از تولد ۹۲ سالگی استاد سازنده ساز، ابرهیم قنبری‌مهر، مراسمی برایش در بوستان شقایق سعادت‌آباد برگزار شود که در این مراسم عنوان پارک از شقایق به شقایق مهر تغییر داده شود.

برنامه تبدیل نام بوستان شقایق به شقایق مهر به صورت مجازی، امشب (شنبه ۱۱ مرداد) از ساعت ۱۹ تا ۲۰ از اینستاگرام پخش خواهد شد.

ابراهیم قنبری‌مهر، اصولِ موسیقی و نوازندگی ویولن را نزد استاد ابوالحسن صبا فراگرفت و پس از گذراندن یک دوره نت‌نویسی و آشنایی با گام‌های موسیقی ایرانی و غربی و یادگیری نوازندگی، استاد صبا پیشنهاد ساخت ویولن را به او می‌دهد و او را به آقای آراکلیان معرفی می‌کند تا از اطلاعات و مطالعات نظری او آگاه شود.

قنبری‌مهر با استفاده از راهنمایی‌های ابوالحسن صبا و سورن آراکلیان به ساخت ویلن پرداخت و در سال ۱۳۳۴ کارگاه سازسازی وزارت فرهنگ و هنر را تاُسیس کرد.

ابراهیم قنبری‌مهر، در سال ۱۳۳۹ از سوی اداره هنرهای زیبا، جهت کارآموزی در کارگاه اتی ین واتلو که در پاریس قرار داشت، به فرانسه اعزام شد.

۲۵۸۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1416662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =