خطیب جمعه قم به شدت از آل سعود و حکومت عربستان انتقاد کرد.

به گزارش مهر حجت الاسلام سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌ای این هفته نماز جمعه قم که در شبستان بزرگ امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه امروز نیاز جامعه ما به عصمت و پاکدامنی بسیار ضروری است گفت: ‌اگر ما مسلمان و پیرو رسول‌الله هستیم و سنگ قرآن را به سینه می‌زنیم چرا باید جامعه ما با بدحجابی مواجه باشد.

وی با اشاره به برگزاری تجمع اعتراض آمیز حوزویان در محکومیت کشتار مردم مظلوم بحرین و حضور با صلابت مراجع تقلید در این تجمع اظهار داشت: حوزه علمیه در اثر این فجایع بزرگ به خروش آمد و مراجع بزرگوار از شدت فجایع مصیبت دیده هستند.

امام جمعه قم خطاب به مسئولان کشور عربستان گفت: شما خادم حرمین هستند و مبارزین بحرینی را آیا برای زیارت خانه خدا به عربستان منتقل کرده‌اید یا آنها را به زندان برده‌اید.

آیت‌الله بوشهری تاکید کرد: امروز آمریکا در دنیای اسلام منفور است و سعی می‌کند با حمایت از شما برای کشتار مردم بحرین مقداری از تنفر خودش را به شما منتقل کند. امروز صدای مردم مسلمان دنیا بلند است که چرا این همه وحشیانه عمل می‌کنید .

امام جمعه قم به انتظارات مسلمانان از مسئولان کشور عربستان اشاره کرد و گفت: ما انتظار داشتیم که شما به عنوان پایگاه وحی وقتی در کشوری مشکلی به وجود آمد نماینده‌ای بفرستید و میانجیگری کنید نه اینکه ارتش تا دندان مسلح خود را برای سرکوب زنان و مردان بحرین به این کشور بفرستید.

وی ادامه داد: پیام کعبه غیر از این است که حرمت مسلمانان خیلی زیاد است؟ چرا این چنین عمل می‌کنید ما انتظار داشتیم سربازان شما در کنار مردم مظلوم غزه، لیبی و یمن باشند ولی متاسفانه شما به طایفه گری دامن می‌زنید و عده‌ای که ادعای رهبری دینی دارند فتوای شیطانی صادر می‌کنند.

/14112

کد خبر 141677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =