پیام اسرائیل به حزب الله تایید شد؛ما به دنبال جنگ و درگیری نظامی نیستیم

مقامات رژیم صهیونیستی در پیامی به حزب الله لبنان اعلام کرده اند که به دنبال ضربه زدن به حزب الله و درگیری نظامی نیستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز چهارشنبه 7 مرداد ماه سال جاری همزمان با جو رسانه ای علیه حزب الله مبنی بر نفوذ مقاومت به مرزهای اراضی اشغالی، روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مقامات اسرائیل از طریق کشور ثالث به حزب الله پیامی ارسال کرده اند که محتوی ان بر عدم درگیری و جنگ با مقاومت لبنان بوده است. (اینجا)

به نوشته وبگاه عبری‌زبان «یدیعوت آحرونوت»، اسرائیل روز سه شنبه 6 مرداد، از طریق مقام‌های بین‌المللی این پیام را به حزب‌الله داده که نمی‌خواهد حادثه امنیتی دیروز به جنگ تمام عیار با این گروه و لبنان تبدیل شود.

بر این اساس، تل‌آویو اما برای حفظ آبرو و نمایان نشدن هرچه بیشتر ابعاد هراس از توانمندی‌های نظامی حزب‌الله، در این پیام مدعی شده اسرائیل آماده است در صورت وخیم شدن اوضاع، «ضربه سختی» وارد کرده و دولت‌های سوریه و لبنان را مسئول آن می‌داند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» نیز نوشت که مشخص نیست این پیام از طریق کدام مقام اسرائیلی و به چه طرف ثالثی ارسال شده تا به حزب‌الله برسد.

پیامی که امروز تایید شد

با وجود گمانه زنی ها پس از چند روز بالاخره یک روزنامه فلسطینی به نقل از منابع رسانه‌ای اسرائیلی نوشت که این رژیم پیامی از طریق سازمان ملل به حزب‌الله لبنان ارسال کرده است.

به گزارش الحدث در این پیام رژیم صهیونیستی به حزب‌الله گفته است که از این پس از هدف قرار دادن اعضای حزب‌الله در سوریه خودداری خواهد کرد.

در این پیام همچنین اسرائیلی‌ها گفته‌اند که هر حمله حزب‌الله علیه اهداف این رژیم با پاسخ قدرتمندی علیه شش هدف حساس حزب‌الله همراه خواهد شد.

هفته گذشته نیز منابع خبری از پیام اسرائیل به حزب الله لبنان خبر داده بودند که در آن مقامات صهیونیستی از حزب‌الله خواسته بودند تا واکنشی به شهادت یکی از اعضای خود در سوریه نشان ندهد.

همچنین شبکه خبری الجزیره نیز در گزارشی به نقل از منابع آگاه عنوان کرد: در حالی که طی هفته های اخیر رژیم صهیونیستی تحرکات خود در مرز با لبنان را شدت بخشیده بود و دولت و مردم این کشور را به حمله نظامی تهدید می‌کرد ، یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در عقب نشینی آشکار اعلام کرد که که این رژیم در حال حاضر دنبال درگیری با حزب الله لبنان نیست .

 این منبع که نامش از سوی الجزیره اعلام نشد در عین حال ادعای مقامات این رژیم را تکرار کرد و گفت که اولویت ما جلوگیری از حضور نظامی ایران در سوریه است .

وی  به شبکه الجزیره قطر همچنین گفته که هدف ما وارد کردن ضربه به حزب الله و یا لبنان نیست و به دنبال حمله پیشگیرانه علیه حزب الله و دولت لبنان هم نیستیم.

او لشکر کشی به مرزهای لبنان را شرایط اضطراری خواند و ادعا کرد که این وضعیت مادامی که نیاز باشد ادامه خواهد یافت.

این منبع نظامی همچنین ادعا کرد ما با قدرت هر حمله ای از طرف حزب الله را پاسخ می دهیم و همراهی دولت لبنان با حزب الله موجب حمله ما به زیرساخت های این کشور خواهد شد.

پیشتر برخی رسانه های منطقه از قول رسانه های صهونیستی نوشته بودند که تل آویو در پیامی برای حزب الله از طریق سازمان ملل متحد ، اطمینان داده است که به حزب الله حمله نخواهد کرد.

هفته گذشته نیز برخی رسانه های لبنانی مدعی شده بودند که لودریان وزیر خارجه فرانسه در سفر به لبنان و در دیدار با حسن دیاب نخست وزیر این کشور پیامی برای حزب الله لبنان ارسال کرده است.حزب الله لبنان تاکنون به این تحولات واکنشی نشان نداده است . 

همچنین روز جمعه عبدالباری عطوان تحلیلگر جهان عرب در تازه ترین یادداشت خود به این پیام اشاره کرد و آن را عذرخواهی از سوی نتانیاهو تلقی کرد. عطوان در این یادداشت نوشت:

اسرائیل ترسیده و دستپاچه است و نمی خواهد نبردی دیگر با حزب الله را آغاز کند، در حالی از مشکلات داخلی رنج می برد.
می توان گفت طبق منطق سود و زیان حزب الله در این قضیه پیروز بوده است بدون آنکه حتی یک گلوله شلیک یا رهبر این حزب الله یعنی سید حسن نصرالله هرگونه اظهار نظری کرده باشد.

حزب الله پیروز این جنگ بوده است زیرا تنها تهدید به گرفتن انتقام یکی از اعضایش اسرائیلی ها را ترسانده است و باعث شد نتانیاهو از طریق نیروهای سازمان ملل(یونیفل)  به رهبر این حزب پیامی ارسال کند و در آن عذرخواهی و تاکید کند از حضور نیروهای حزب الله در آن منطقه (دمشق) خبر نداشته است تا از هرگونه تنش زایی پرهیز و بر قواعد درگیری تاکید کند.(اینجا)

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =