واکسن روسی کرونا مورد تایید است؟/ پاسخ عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا

یک عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا درباره واکسن روسی که اخیرا کشف شده است می گوید تا زمانی که این واکسن مورد تایید نهادهای بین المللی قرار نگیرد، در ایران استفاده نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین دکتر مینو محرز درباره واکسن روسی کرونا که قرار است از مهرماه مورد استفاده عمومی در روسیه قرار بگیرد، گفت: همه جای دنیا دارند روی واکسن کار می کنند. روسیه هم کار می کنند. ولی اشکالی درباره روسیه وجود دارد. روسها مواد بیولوژیکی که تولید می کنند را فقط خودشان تایید می کند و در اختیار هیچ مرجع بین المللی برای تایید قرار نمی دهند.

این پزشک متخصص بیماریهای عفونی توضیح داد: ما واکسنی را قبول داریم که تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA یا مرکز غذا و داروی اتحادیه اروپا یا تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را داشته باشند. از نظر وزارت بهداشت ایران، صلاحیت تایید یک ماده بیولوژیک را تنها این سه مرجع در سطح جهانی دارند. اگر آنها بگویند داروهای روسیه یا واکسن روسیه مورد تایید است با کمال میل قبول می کنیم ولی روسیه می گوید ما فقط خودمان این واکنس را قبول می کنیم ، اگر فقط خودشان اعلام درمان یا اثربخشی واکسن کنند و برای تاییدیه گرفتن به مراجع جهانی ندهد ما نمی توانیم این واکسن را بپذیریم.

بیشتر بخوانید:

مینو محرز: مریضی برای اینکه کرونا نگیرد وایتکس رقیق شده با لیمو خورده و عنبرنسارا دود کرده بود

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    1 0
    خط سوم بجای کلمه ویروس باید واکسن نوشته شود