کپسول "دراگون" شرکت اسپیس ایکس به همراه دو سرنشین خود با موفقیت روی زمین فرود آمد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، موفقیت اولین ماموریت سرنشین‌دار شرکت "اسپیس ایکس" ناسا را نسبت به پروازهای فضایی انسان خوشبین ساخت.

در این ماموریت که "دمو-۲"(Demo-۲)  نام داشت، "داگلاس جی. هارلی"(Douglas G. Hurley) و "روبرت ال. بهنکن "(Robert L. Behnken)  در تاریخ ۳۰ ماه مه به فضا اعزام  شدند و پس از گذراندن بیش از دو ماه در ایستگاه فضایی بین المللی، با موفقیت در خلیج مکزیک فرود آمدند.

 "جیم برایدنستاین"(Jim Bridenstine)  در بیانیه مطبوعاتی پس از فرود دراگون گفت: امروز پیروزی بزرگی رقم خورد اما این تازه آغاز راه است.

وی ادامه داد، ما در حال ورود به دوره جدیدی از پروازهای فضایی انسانی هستیم. جایی که دیگر تنها ناسا، صاحب و مجری تمامی سخت‌افزارها نیست.

رئیس ناسا افزود، ما قرار است یکی از مشتری‌های بازار تجاری برای پروازهای انسانی به مدار پایین باشیم.

بهنکن، یکی از فضانوردان ماموریت، این سفر را "کاملا یک ادیسه" نامید. "ایلان ماسک" بنیانگذار اسپیس ایکس گفته بود که برای موفقیت کامل ماموریت دعا کرده است.

دراگون در این ماموریت از سرعت ۲۸ هزار کیلومتر بر ساعت در مدار، به ۵۶۰ کیلومتر بر ساعت در مرحله ورود مجدد و در نهایت ۲۴ کیلومتر بر ساعت رسید تا در آب فرود آید.

با اتمام موفقیت آمیز ماموریت آزمایشی "دمو-۲"،  قرار است ماموریت "کرو-۱" در ماه سپتامبر ارسال شود. ماموریت کرو- ۱ اسپیس ایکس، اولین پرواز "عملیاتی" همراه با خدمه فضاپیمای کرو دراگون و دومین پرواز مداری همراه با خدمه خواهد بود.

ناسا و همکاران بین‌المللی آن به صورت رسمی تعیین کردند که فضانوردان در بهار ۲۰۲۱ میلادی با ماموریت "کرو-۲" (Crew-۲) شرکت اسپیس ایکس به فضا می‌روند. این ماموریت، دومین پرواز عملیاتی فضاپیمای "دراگون" شرکت اسپیس ایکس را رقم خواهد زد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =