پرداخت وام ودیعه مسکن به زودی آغاز می‌شود

تسنیم به نقل از وزیر راه و شهرسازی نوشت: پرداخت وام ودیعه مسکن به زودی آغاز می شود.

محمد اسلامی با بیان این که هدف غایی از اصلاح ساختاری وزارت راه و شهرسازی و تشکیل شورای راهبری مدیریت و منابع انسانی این وزارتخانه، همقدم شدن تمامی کارکنان برای رضایتمندی مردم و اعتلای کشور است، اظهار کرد: هدفگذاری‌های اصلاح ساختار سازمانی وزارت راه و شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که سنگ بنایی برای دوره‌های آتی قلمداد شود.

وی ادامه داد: نیاز به تدوین نقشه راه برای فعالیت های آتی است و باید به گونه ای تدبیر شود که اصلاحات ساختاری، جذب نیروی انسانی بر اساس شایسته گزینی و شایسته سالاری باشد به گونه ای که در نهایت منافع مردم و توسعه کشور و اعتلای ایران اسلامی، توامان دیده شود.

اسلامی تصریح کرد: انتظار می‌رود تا معاونت توسعه و مدیریت برنامه ریزی در کوتاهترین زمان ممکن با همفکری و تدبیر، نقشه توسعه و اصلاح ساختاری وزارت راه و شهرسازی را با توجه به ظرفیت های نیروی انسانی وزارت راه و شهرسازی تهیه و تدوین کند.  

وی با اشاره به اینکه باید اصلاحات به گونه‌ای باشد که رضایتمندی مردم را از خدمات کارکنان وزارت راه و شهرسازی در پی داشته باشد، توضیح داد: حرکت به سمت و سوی دولت الکترونیک سیاست کلی است که باید تابع آن باشیم و انتظار است تا ساختار سازمانی و جمعیت انسانی بر روی این فرآیندها تعریف و بارگذاری شود.

وزیر راه و شهرسازی بر ساماندهی کارکنان و نیروی انسانی خدوم در بخش های مختلف راه تاکید کرد و آن را جزو وظایف سازمانی برشمرد و گفت: وظیفه وزارت راه و شهرسازی، خلق فرصت های توسعه، ارایه فکر و ایده با رویکرد توسعه و اعتلای ایران اسلامی و حرکت پرشتاب به سمت توسعه پرشتاب کشور است که باید تلاش کنیم تا آن هدف غایی در خصوص اعتلای کشور محقق شود.  

اسلامی: تمام پرسنل وزارت راه تا پایان سال خانه دار می شوند

اسلامی بر یکپارچگی سیاستگذاری و اجرا تاکید کرد و با ارایه نمونه‌ای توضیح داد: شورای‌عالی شهرسازی و معماری در جایگاه سیاستگذاری تصمیماتی می گیرد باید توسط استان‌ها اجرایی شود. همچنین انتظار است تا استان‌ها بر اجرای کامل مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری توسط شهرداری ها نظارت داشته باشند. زیرا مصوبات شورا و دیگر تصمیماتی که در ستاد اخذ می شود با همفکری استان هاست و اجرای آنها وظیفه قانونی و اخلاقی است.

وی بر داشتن نگاه فرآیندی تاکید کرد و گفت: زمانیکه نگاه فرآیندی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم آن زمان است که جمیعت و نیروی انسانی اصلی بر ساختارها غالب می شوند و فعالیت ها را ادامه می دهند. در این شرایط است که شایسته سالاری حاکم می شود و افراد بر اساس میزان توانمندی ها و کارآیی های خود معرفی می‌شوند. در این مسیر، جمیعت نخبه، به عنوان ثروت وزارت راه و شهرسازی، اهداف توسعه ای کشور را محقق می کند و موجب رضایتمندی مردم و کشور می شوند.

وزیر راه و شهرسازی بر توجه تمامی کارکنان وزارت راه و شهرسازی بر افراد جامعه و غافل نشدن از نیازها و خواسته های آنها تاکید کرد.

وی در عین حال بر توجه به معیشت کارکنان وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه های آن تاکید کرد و گفت: تا پایان سال ۹۹ نباید حتی یک نفر از پرسنل وابسته به وزارت راه و شهرسازی فاقد مسکن باشد و باید ثبت نام مسکن برای تمامی کارکنان انجام شود.  

وزیر راه و شهرسازی ثبت نام ودیعه مسکن (تسهیلات مرابحه کالا و خدمات) را از تمهیدات وزارت راه و شهرسازی در ایام کرونا برای کمک به مردمی عنوان کرد که این بیماری زندگی آنها را با مشکل مواجه کرده است و افزود: طبق آمار بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که پالایش آنها آغاز شده است و به زودی به واجدان شرایط تسهیلات ودیعه مسکن تعلق خواهد گرفت.

اسلامی تکریم مردم را از وظایف ذاتی کارکنان وزارت راه و شهرسازی در ستاد، شرکت ها و سازمان های تابعه و ادارات کل راه و شهرسازی استان ها برشمرد و گفت: تکریم مردم باید بیش از هر زمان دیگری انجام شود و باید این موضوع نهادینه شود که حفظ حریم به معنای سلسله مراتب نیست بلکه به ارزش ها متعلق است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =