طرح تدوین سند توسعه فرهنگی قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: مهم‌ترین پروژه بین ارشاد و جهاد قزوین طرح تدوین سند توسعه فرهنگی قزوین بوده که در حال انجام است و مطمئناً تدوین این سند نقش مهمی در تغییر و تحول فرهنگی استان دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین تصریح کرد: جهاد دانشگاهی یک صدقه جاریه در نظام جمهوری اسلامی است، نام جهاد دانشگاهی نشان‌دهنده دانایی و توانایی در کنار هم است، این دو در کنار هم می‌تواند معجزه کند و اثرات بسیار زیادی داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در این میان نقش جهاد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری، پژوهش و دانش نقش بسیار مهمی است، این نهاد می‌تواند با رصد و پایش جامعه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و علمی نیازهای جامعه را شناسایی و بر اساس آن به بخش‌های مختلف نظام ازجمله دولت، قوه قضاییه و مجلس کمک کند.
اسماعیلی تأکید کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت خوبی است و برای برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف کشور بهتر است که در حوزه‌های پژوهشی و تحقیقاتی از این ظرفیت استفاده و مسئولان باید برای دستیابی به اهداف جمهوری اسلامی از تحقیقات، نیازسنجی و آمایش جهاد دانشگاهی نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.
او خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی که از دل انقلاب برخاسته شاخص‌های ارزشمندی دارد و در حوزه علم و دانش و فناوری حرکت جهاد گونه انجام می‌دهد، جهاد دانشگاهی با در نظر گرفتن اهداف نظام جمهوری اسلامی سعی دارد با استفاده از علوم و فنون جدید بتواند در جهت دستیابی به تمدن اسلامی که مدنظر مقام معظم رهبری است کمک کند و با تربیت نیروهای کارآمد، دانش‌محور، متعهد و متخصص در این راستا قدم‌های خوبی بردارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: جهاد دانشگاهی نهاد علمی و انقلابی است که می‌تواند در جهت نیل به اهداف والای جمهوری اسلامی قدم‌های مؤثری بردارد، در طول چهار دهه گذشته که از عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد جهاد دانشگاهی روزبه‌روز قوی‌تر و محکم‌تر در عرصه علم، فناوری، پژوهش و دانش حضور پیداکرده است.
 او خاطرنشان کرد: امروزه شاهد این هستیم که جهاد دانشگاهی به‌عنوان مرکز علمی قوی و اسلامی نسبت به فعالیت‌های علمی و فناورانه اقدام می‌کند، در حقیقت جهاد دانشگاهی یکی از پشتوانه‌های محکم در حوزه علم و دانش برای جمهوری اسلامی است که نیروهای ارزشمندی در این مجموعه خدمت‌رسانی می‌کنند.
اسماعیلی تأکید کرد: امروزه با توجه به شرایط کنونی در دنیایی به سر می‌بریم که عصر ارتباطات و دیجیتال و بحث جهانی‌شدن مطرح است، همه این فاکتورها را باید در برنامه‌ریزی‌ها موردتوجه قرار دهیم و بحث خلاقیت، نوآوری، استفاده از فنون و ابزارهای نوین در برنامه‌ریزی‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی موردتوجه قرار بگیرد.
این مقام مسئول بیان کرد: جهاد دانشگاهی علاوه بر نگاه کاملاً علمی به حوزه‌های مختلف، نگاه فرهنگی نیز دارد و می‌تواند در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش ارزنده‌ای ایفا کند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با جهاد دانشگاهی ارتباط تعاملی بسیار تنگاتنگی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی قزوین با کلیه دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی ارتباط خوبی دارد، ما نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد تفاهم‌نامه مشترکی با جهاد دانشگاهی منعقد کردیم و برخی از پروژه‌های پژوهشی خود را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از طریق جهاد دانشگاهی انجام می‌دهیم.
او عنوان کرد: با توجه به تعاملاتی که بین جهاد دانشگاهی استان ایجادشده است امیدواریم شاهد ارتقای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان قزوین باشیم، یکی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی گستردگی خدمات این نهاد است که در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و اقتصادی می‌تواند فعالیت داشته باشد، کمتر مجموعه‌ای می‌توان یافت که در حوزه‌های مختلف حضوری موفق داشته باشد.
اسماعیلی عنوان کرد: این ظرفیت‌ها نشان‌دهنده قابلیت و توانمندی جهاد در سطح استان و کشور است، دستگاه‌های اجرایی باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه همکاری و برنامه‌های مشترکی بین اداره کل ارشاد و جهاد دانشگاهی استان قزوین تدوین‌شده است، مهم‌ترین پروژه بین ارشاد و جهاد قزوین طرح تدوین سند توسعه فرهنگی قزوین بوده که در حال انجام است، مطمئناً تدوین این سند نقش مهمی در تغییر و تحول فرهنگی استان دارد، امیدواریم بتوانیم شاهد توسعه فرهنگی در استان قزوین باشیم و روزبه‌روز همکاری‌ها و تعاملات بین مجموعه ارشاد و جهاد دانشگاهی قزوین بیشتر شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =