رئیس جهاد کشاورزی استان: ۴۵۰ تن گل محمدی در همدان برداشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با افزایش ۴۰ درصدی تولید گل در استان، بیش از ۴۵۰ تن گل محمدی در استان همدان برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ منصور رضوانی جلال در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: امسال در استان رکورد بی سابقه برداشت گل محمدی تا ۴۵۰ تن ثبت شد.

وی با بیان اینکه امسال در ۳۳۰ هکتار از باغ های استان گل محمدی کاشته شده است، گفت: سال گذشته از ۲۵۰ هکتار از باغهای استان، ۳۲۰ تن گل محمدی برداشت شده بود.

لازم به ذکر است، کشت گل محمدی با توجه به شرایط اقلیمی و منطقه ای، و کاهش مصرف آب از سال ۱۳۸۳ در ۵۶ هکتار از باغهای استان آغاز شد. در این سال، ۷۷ تن گل محمدی برداشت شد که سودآوری خوبی برای کشاورزان و باغداران استان داشت.

گل محمدی گیاه چندساله از جنس رز است که دارای گل‌های زیبایی در رنگ‌های بسیار متنوع بیشتر قرمز و صورتی هستند که از آن گلاب می‌گیرند. بیشتر گونه‌های آن بومی آسیا و بعضی گونه‌ها بومی اروپا، شمال آمریکا و شمال غرب آفریقا هستند.

 زمان باز شدن گل‌ها در اوائل اردیبهشت تا اوائل تیرماه است و در هر منطقه مدت زمان باز شدن گل‌ها ۲۰ تا ۳۰ روز طول می‌کشد. مناطق مورد کشت گل محمدی اغلب مناطق کوهپایه‌ای و اقلیم‌های خشک و نیمه خشک با تابستان‌های معتدل و خشک و زمستان‌های سرد است.

 از هر سه هزار کیلوگرم گل محمدی، حدود یک کیلو اِسانس به دست می آید. گل محمدی، در تسکین برخی دردهای روماتیسمی ، بیماری های قلبی ، تقویت اعصاب و ناراحتی گوارش استفاده میشود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =