مراسم گازرسانی به ۷۷ روستای مشهدمقدس کلید خورد

با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت، مراسم گازرسانی به تعدادی از روستاهای مشهدمقدس آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی : با حضور ویدئو کنفرانس زنگنه؛ وزیر نفت ۲۸۳ طرح گازرسانی روستایی و صنعتی با هزینه شش هزار میلیارد ریال در خراسان رضوی کلنگ‌زنی و بهره‌برداری شد.

این طرح‌ها شامل بهره‌برداری خط گازرسانی به ۷۷ روستا با جمعیت شش هزار و ۸۹۹ خانوار و هزینه ۷۲ میلیارد و ۹۶۳ میلیون تومان و همچنین گازرسانی به ۱۶۷ واحد تولیدی و صنعتی با لوله‌گذاری انتقال گاز در مسیری ۲۶۴ هزار و ۸۹۲ متری و هزینه ۱۵ میلیارد تومان به انجام رسیدند. 

همچنین گازرسانی به ۳۹ روستا و عملیات مراحل نخست و دوم خط تغذیه رینگ جنوبی کلانشهر مشهد همراه با خط انتقال منشعب از خط پارچین - سنگ‌بست با هزینه ۵۹۸ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان امروز کلنگ‌زنی و آغاز شدند. 

مراسم بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲۸۳ طرح گازرسانی در محل روستای ۲۰۰ خانواری "گونجوک" واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب مشهد در مسیر تربت‌حیدریه - مشهد با حضور ویدیوکنفرانسی وزیر نفت، مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران، مسئولان اجرای خراسان رضوی و نمایندگان مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در این مراسم گفت: این استان با ۳۵ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری لوله گاز در رتبه نخست و از نظر تعداد مشترکان بعد از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

حسن افتخاری افزود: از نظر تعداد انشعاب‌های گاز هم خراسان رضوی پس از تهران و اصفهان و از نظر میزان مصرف گاز بعد از استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان و بوشهر قرار دارد. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =