زمان بهره‌برداری از مسیر خط ۳ قطار شهری مشهد مشخص شد

زمان تقریبی بهره‌برداری از مسیر خط ۳ قطار شهری مشهدمقدس مشخص شده است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی : حمیدرضا موحدی‌زاده اظهار داشت: یک سوم از ۶۵۰ مصوبه شورای شهر مشهد طرح‌هایی است که رویکرد روان سازی ترافیک، توسعه فضای سبز، افزایش سرانه‌های خدماتی و تقویت شبکه حمل و نقل عمومی دارد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد به اولویت توسعه خطوط قطار شهری اشاره و گفت: در این مدت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب اوراق مشارکت و بودجه‌های شهرداری اختصاص داده شده که ثمره آن بهره برداری از ایستگاه‌های قطار شهری در سعدی، تقی آباد، الندشت، کوهسنگی و جام عسل در مسیر خط ۲ مترو مشهد بوده است.

موحدی زاده افزود: حفر تونل مسیر خط ۳ قطارشهری با قدرت پیش رفت و در حوزه شرقی، دستگاه حفر تونل پایانه مسافربری امام رضا (ع) را پشت سر گذاشته و در حوزه غربی نیز دستگاه حفار به بولوار امامت رسیده؛ قرار است در نیمه اول یا دوم سال ۱۴۰۰، مسیر خط ۳ قطار شهری از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) با احداث ۳ ایستگاه میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) بهره برداری شود.

نایب رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: با وجود تنگناهای مالی، عملیات اجرایی خط ۴ قطار شهری هم یک سال زودتر آغاز خواهد شد و در سال ۱۴۰۰ این مسیر نیز وارد فاز ساختمانی خواهد شد.

وی افزود: همچنین در بخش اتوبوس رانی حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس صفر کیلومتر وارد ناوگان شد و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس هم بازسازی شده است. توسعه ایستگاه‌های اتوبوسی و مینی بوس در شهر به ویژه در مناطق محروم هم یکی دیگر از اولویت‌های اصلی در این مدت بوده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =