جوانان نسبت به کرونا مصون نیستند / شاهد فوت جوانان بدلیل ابتلاء به بیماری کووید-۱۹ بوده ایم

دکتر نوذر کلانتر فرد با اشاره به کاهش سن ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ و فوت برخی از جوانان، نسبت به بی توجهی درمورد رعایت پروتکل های ابلاغی، از سوی جوانان هشدار داد.

 به گزارش خبرآنلاین ؛ معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به غلط بودن باور برخی افراد مبنی بر مصون بودن جوانان از ابتلا به کرونا گفت: هیچکس نسبت به کرونا مصون نیست، جوانان می بایست این باور نادرست را که کرونا فقط برای افراد مسن است از خود دور کنند. چرا که ما در هفته های اخیر شاهد فوت جوانانی با سن ۳۶ و ۴۱ سال نیز بوده ایم.

 وی افزود: گرچه خطر ابتلا در افراد مسن و کسانی که به بیماری های زمینه ای دچارند بالاتر از جوانان، کودکان و افراد سالم است اما احتمال ابتلا و عوارض در این گروه ها وجود دارد و این افراد باید توصیه های پیشگیرانه را رعایت کنند.

 دکتر نوذر کلانتر فرد تاکید کرد: بسیاری از جوانان، مبتلایان بدون علامت هستند و همین امر آنها را به ناقلین خطرناکی تبدیل کرده که افراد مسن یا دارای مشکلات قلبی و دیابتی را تهدید می‌کند.

 یقین بدانید که با ابتلای جوانان، والدین مبتلا می شوند و همه می دانیم این بیماری برای افراد مسن چقدر خطرناک است.

 وی در پایان عنوان کرد : از همه همشهریان به ویژه جوانان عزیز خواهشمندیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، عدم شرکت در مراسمات و استفاده از ماسک یاور کادر بهداشت و درمان باشند.

اگر این موارد رعایت نشود شک نکنید که مجددا شاهد روند افزایشی ابتلا به کرونا در شهرستان خواهیم بود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =