تجلیل ازجنگلبانان نمونه استان سمنان

با توجه به شیوع ویروس کرونا چهارمین جشنواره ملی روز جنگلبان به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس درشهرستانهای تابعه استان سمنان برای نیروهای یگان حفاظت فعال در پاسگاههای ویژه منابع طبیعی و یگان حفاظت شهرستانها با حضور مدیر کل و پیام محبت آمیز ایشان برگزار گردید.

به گزارش  خبرآنلاین استان سمنان در این مراسم جعفر مرادی حقیقی مدیر کل  ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در مراسم به اهمیت حفاظت و نقش مهم جنگلبان اشاره و اظهار داشت امروزه نقش و اهمیت عرصه های منابع طبیعی  بر هیچ کس پوشیده نیست . با توجه به مفاهیم توسعه پایدار ، این مواهب الهی ، میراث گذشتگان ما نیست بلکه امانت نسلهای بعدی در نزد ما می باشد که می بایست به درستی حفظ واستفاده نماییم .
وی گفت: با عنایت به وسعت عرصه های اراضی ملی استان سمنان که  نه میلیون و هفتصد هزار هکتار که بیش از ۸۰ درصد آن تحت پو.شش اراضی ملی و دولتی می باشد که متولی حفاظت از این عرصه گسترده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان می باشد و پاسداری از این نعمت خدادای نیاز به جنگلبان متخصص ، متعهد و مسئولیت پذیر و توانمند را دارد که بتواند ضمن ایستادگی در مقابل عوامل مهاجم ( طبیعی و انسانی ) عرصه های منابع طبیعی استان را حفظ نماید .همانطور که مستحضر می باشید جنگلبان در خط مقدم مبارزه برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی می باشد و در این راه شجاعتها، تلاشها و فداکاریهای بسیاری داشته و متحمل رنجهای بی شماری گردیده است . و چه بسیار افرادی که در این راه جانشان را از دست داده و به شهادت رسیده اند .
مرادی حقیقی عنون کرد: با توجه به اهمیت حضور این دلاوران و نوع فعالیتشان و همچنین افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به آنان روزی بعنوان روز جهانی جنگلبان در روز شمار جهانی به ثبت رسیده است . تا در این روز جایگاه مهم آنان بر همگان مشخص شود.
رهایی در حاشیه مراسم گفت:بر اساس دستور العمل اجرایی از ستاد سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور ومصادف با روز جنگلبان با رعایت پروتکل بهداشتی مراسمی در این اداره کل برگزار که در این مراسم از ۸  جنگلبانان نمونه استانی با اهدائ لوح و هدیه تقدیر و تشکر و یک جنگلبان نمونه کشوری نیز در جشنواره ملی معرفی و از ایشان تجلیل می گردد  .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =