۱ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
ترکیه: تلاش بحرین تاسف‌ برانگیز است

ایسنا نوشت: وزارت دفاع ترکیه در واکنش به جانبداری بحرین از امارات، با تاکید بر برادری و دوستی میان ملت‌های عربی و ترکیه، اظهارات منامه در اینباره را "تلاشی بیهوده" در اتهام زنی به آنکارا دانست.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: بیانیه وزارت خارجه بحرین درباره اظهارات خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه‌ با الجزیره در تاریخ ۳۱ ژوئیه گذشته واقعیت‌ها را منعکس نمی‌کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: اینکه بحرین فعالیت‌های امارات در بر هم زدن ثبات در منطقه را "سازنده" می‌خواند و واکنش "به حق" ترکیه را حمله به برادران عرب جلوه می‌دهد در واقع تلاشی تاسف‌براگیز و بی‌فایده است.

وزارت دفاع ترکیه با تاکید بر برادری و دوستی موجود میان ملت‌های عربی و ترکیه، از ابوظبی و دولت‌های حامی آن خواست عقل و خرد خود را بازیابند.

این وزارتخانه در ادامه با اشاره به اینکه به مساله لیبی بر اساس اصل "لیبی متعلق به لیبیایی‌ها" است، رسیدگی می‌کند، تاکید کرد: ترکیه با جدیت به ارائه پشتیبانی‌های مشورتی، کمک‌ها و آموزش نظامی به لیبی ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه بحرین پیشتر در بیانیه‌ای اظهارات وزیر دفاع ترکیه درباره امارات را محکوم کرده و آنها را "تحریک غیر قابل قبول و در تضاد با استانداردهای دیپلماتیک" دانست.

آکار در گفتگویی با شبکه ماهواره‌ای الجزیره حمله تندی را علیه امارات آغاز کرده و گفت: امارات اقدامات زیان‌باری در لیبی و سوریه انجام می‌دهد و ترکیه در زمان و مکان مناسبی آن را بابت اقداماتش مورد حسابرسی قرار خواهد داد.

از سوی دیگر، عادل العسومی، معاون رئیس پارلمان عربی نیز در گفتگویی مطبوعاتی، اظهارات آکار علیه امارات را محکوم کرد.

العسومی گفت: این اظهارات با اصول و استانداردهای دیپلماتیک موجود میان کشورها همخوانی ندارد و به منزله تعرض به یک کشور عربی عضو اتحادیه عرب یعنی کشور برادر امارات محسوب می‌شود.

معاون رئیس پارلمان عربی افزود: اظهارات اخیر وزیر ترکیه و محتوای خصمانه و سرزنش‌آمیز آن علیه کشور امارات در واقع تحریکی غیرقابل قبول و متناقض با استانداردهای بین‌المللی بوده و نیز تهدید یک کشور عربی برادر محسوب می‌شود که با موضعگیری‌های ملی و اصیل و نقش موثر و سازنده‌اش در جامعه بین‌الملل شناخته می‌شود.

او با تاکید دوباره بر همبستگی و حمایت یکپارچه پارلمان عربی از امارات در برابر این اظهارات تحریک‌آمیز گفت: موضعگیری پارلمان عربی در مخالفت با دخالت‌های ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی که به منزله تهدیدی برای امنیت ملی این کشورها و امنیت و صلح منطقه‌ای است، ثابت است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی از اردبیل FR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    17 32
    زنده باد اردوغان زنده باد عثمانی
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 0
      واقعا از اردبیل هستی؟هدف و نیت واقعیت از نوشتن این نظر چی بود؟
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 1
      تو به جای اینکه اونطور غیرمنطقی در این قسمت اونطور نظر بدی، و اگر واقعا ایران و آذربایجان ایران برات مهمه،سعی میکردی کمی در مورد جنگ های حکومت عثمانی با ایران در زمان سلسله صفویان در ایران و هجومی که از طرف حکومت عثمانی به ایران و آذربایجان ایران انجام شد ، مطالعه درستی میکردی. یک عده از پانترکان هم به شدت سعی میکنند اون وقایع و جنگ ها و هجوم هایی که از جانب حکومت عثمانی به ایران و آذربایجان ایران شد رو به نحوی با بازی با کلمات ماستمالی کنند. نکته بعد اینکه تو که اونطور بی ربط و غیر منطقی در این قسمت نظر دادی و پریدی وسط و اونطور در مورد عثمانی نوشتی"زنده باد"،آیا میدونی حکومت عثمانی کی از بین رفت؟اگر منظورت تفکر حکومت عثمانیه،آیا میدونی تفکر اون حکومت نسبت به مذهب شیعه وشیعیان چی بود؟نکته بعد اینکه اگر واقعا از اردبیل هستی به نظرت اکثریت مردم اردبیل نظر ساختار چهره،از نظر آداب معاشرت،از نظر مناسبتهای مذهبی،از نظر اعیاد ملی،از نظر دستاوردهای تاریخی شبیه به اکثریت مردم ایران هستند یا شبیه به اکثریت مردم ترک زبان استانبول و آسیای میانه؟خودتو هم در قضاوت در اون موارد هم گول نزن.
    • ملکشاه CA ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 1
      بی چاره اردوغان اگه بتونه تو رم زیر پاش لح میکنه..که سنگ اردوغان رو به سینه میزنی ...بعدشم اگه غیرت داشتی ...میدیدی عثمانیا با مردم تبریز زمان صفویه چه بلایی اوردن..بخودت بیا
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 1
      برو پیشش تو ایران چکار میکنی امثال خائن تو برای ایران مثل فاخته می مونید
    • GB ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 1
      از اردبیل نظر دادی ، ولی پرچمت چیزه دیگه ای میگه. اگر هم با فیلتر شکن باشی ، دیگه تو سایت های داخلی که لازم نیست با فیلترشکن بیایی , قبل از گفتن (زنده باد عثمانی) میرفتی ماجرای جنگ چالدران میخوندی . امان از بیسوادی
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 1
      زرشک
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 0
      دوست گرامی مگر شما شهروند ترکیه هستید؟
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      0 1
      آخرین باری که این نظر رو در این قسمت دیده بودم،این نظر 7 منفی داشت و هیچ مثبتی نداشت.بعد از مدتی،وقتی این نظر رو دیدم 8 تا مثبت و 22 تا منفی داشت.بعضیا هم به صورت کاذب لایک به این نظررو افزایش ندن.
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      0 0
      آیا به نظرت هر کس این نظرتو دید باید باور کنه تو از اردبیلی؟
    • US ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      0 1
      تاوقتی کشور بزرگی همچون ایران پابرجاست برای عرض اندام ترکیه جایی نیست. زنده بادایران ورهبرعزیزمون وتمام نیروهای مسلح زنده بادامپراطوری ایران
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 0
    خوب محور عبری و عربی روز به روز نزدیکتر می شوند به هم ایران و ترکیه هم باید بر سر سرنوشت خاورمیانه و حوزه های نفوذ هم باهم به رایزنی بپردازند
  • AE ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 2
    ترکیه خیلی دور برداشته فکر میکنه میتونه امپراطوری پوسیده عثمانی رو احیا کنه ،،،، فقط کافیه یکسال تحت تحریم شدید امریکا و اروپا و کشورهای عربی قرار بگیره اثری ازشون نمی مون
  • بابک AE ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 0
    خداونداردوغان‌رادرپناه‌خودمحافظت‌کندالهی‌عامین
    • h CZ ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      0 16
      اول برو اسمت را عوض کن بعد لاف بزن ! دویست دلاری های سازمان امنیت ترکیه !