نقش ماهواره نظامی سپاه در دستگیری سرکرده گروهک تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات /عملیات بازداشت شارمهد چند سال طول کشید؟

جمشید شارمهد از حمایت گسترده موساد و سیا برخوردارر بود. مقر او در طبقه ششم اف بی آی در آمریکا بود و هر فردی را که درباره احتمال بازداشت او سخن می‌گفت، به تمسخر می‌گرفت

به گزارش خبرآنلاین، ابتدای هفته جاری بود که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای خبر از دستگیری «جمشید شارمهد» سرکرده گروه تروریستی تندر داد. این عملیات پیچیده با برنامه ریزی سربازان گمنام امام زمان(عج) با موفقیت انجام شد.
 

در همین رابطه بخوانید؛

جزئیات مهم درباره سرکرده گروهک تروریستی که توسط وزارت اطلاعات منهدم شد 




باشگاه خبرنگاران جوان در این رابطه نوشته است: بدون شک بازداشت شارمهد یک عملیات بسیار پیچیده بوده که شاید دو سال طول کشیده است. شخصیت‌هایی به این فرد نزدیک شدند و او را به ایران کشاندند. بعضی خبرهای درز کرده نشان می‌دهد او در داخل ایران، نشستی را برای برنامه ریزی عملیات خطرناک تروریستی برگزار کرده بود که شاید هدف آن مانورهای اخیر رسول اعظم (ص) بود. تجهیزات الکترونیکی بسیار پیشرفته‌ای در اختیار او قرار گرفته بود و قصد داشت عملیات خطرناکی را اجرا کند.

او همچنین پول‌های هنگفتی دریافت کرده بود. او زمانی که احساس خطر کرد، قصد فرار داشت که نزدیک مرزهای پاکستان بازداشت شد. بازداشت او در خاک ایران صورت گرفت. شارمهد برای عملیات بسیار گسترده برنامه ریزی می‌کرد. بعضی تحرکات او را ماهواره نور سپاه پاسداران، رهگیری کرد. این ماهواره به شناسایی محل‌های تردد شارمهد کمک کرد. او از حمایت گسترده موساد و سیا برخوردار بود. مقر او در طبقه ششم اف بی آی در آمریکا بود و هر فردی را که درباره احتمال بازداشت او سخن می‌گفت، به تمسخر می‌گرفت، زیرا تصور می‌کرد آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت از او حمایت می‌کنند.

در همین رابطه امیر موسوی، دیپلمات سابق ایرانی در مصاحبه با شبکه المیادین درباره بازداشت جمشید شارمهد گفت: بدون شک این اقدام یک موفقیت بزرگ است. نباید فراموش کنیم که بازداشت عبدالملک ریگی هم ۱۰ سال پیش صورت گرفت. او در حال پرواز از دبی به قرقیزستان بود که هواپیمای او را به زمین نشاندند و بازداشت شد. او قرار بود با فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان دیدار کند تا به عملیات خونبار در استان سیستان و بلوچستان ایران ادامه دهد.


27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417890

برچسب‌ها