مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان: آیین روز خبرنگار مجازی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: به خاطر حفظ سلامتی جامعه رسانه‌ای استان و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا بعضی از آیین‌های گرامیداشت روز خبرنگار حذف و برخی دیگر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ احمدرضا احسانی در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز همدان با وی گفت: جشن روز خبرنگار که هر سال مرسوم بود و با حضور اهالی رسانه استان و جمعی از مسوولان بومی و کشوری برگزار می‌شد، امسال به دلیل احتمال انتقال ویروس و مبتلا شدن جامعه رسانه‌ای لغو شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: استاندار همدان و جمعی از مسوولان استانی در یک نشست برخط، روز خبرنگار را به فعالان این عرصه تبریک می‌گویند و از زحمات این قشر اثرگذار قدردانی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اضافه کرد: اعتباری برای برپایی جشن روز خبرنگار پیش‌بینی شده‌بود که به عنوان هدیه به خبرنگاران استان اعطا می‌شود.

احسانی با اشاره به تهیه تمبر یادبود خبرنگاران نیز گفت: آیین رونمایی از این تمبر نیز در روزهای آتی به صورت مجازی برگزار و علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را به صورت زنده از اینستاگرام تماشا کنند.

به گفته وی برنامه دورهمی خبرنگاران نیز در مجموعه تاریخی و طبیعی گنجنامه با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که روز و ساعت این برنامه نیز اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه بیماری کرونا در سال جاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری استان را لغو کرده‌است یادآور شد: برای جبران این کمبودها جشنواره‌های شعرطنز، کاریکاتور و استندآپ کمدی با موضوع کرونا در سطح ملی به میزبانی همدان در فضای مجازی برگزار شد.

احسانی گفت: اختتامیه رویدادهای شعرطنز و کاریکاتور در روزهای گذشته برگزارشد که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و به زودی آیین پایانی جشنواره استندآپ کمدی برگزار می‌شود.

وی به تولید یک هزار و ۴۰۰ محتوای فرهنگی و هنری از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و افزود: هنرمندان استان در زمان شیوع کرونا فعالیت های برجسته‌ای داشتند و موجب شد همدان رتبه نخست تولیدات هنری در فضای مجازی را کسب کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از اهالی رسانه برای پوشش و انعکاس اخبار استان بیان کرد: با وجود بیماری کرونا و شرایط سخت تهیه و مخابره اخبار، خبرنگاران از جان و دل مایه گذاشته و دلسوزانه برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم تلاش کردند که ستودنی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =