وعده مهم فرمانده کل سپاه به مردم /سرلشکر باقری: اگر سردار سلیمانی نبود حاکمیت سوریه و عراق با داعش بود

تسنیم نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح سراسرنمای شهید حاج قاسم سلیمانی و نمایشگاه پایان حکومت داعش و اقتدار جبهه مقاومت گفت: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است، ما با آرمان حرکت می‌کنیم.

مراسم افتتاح سراسرنمای شهید حاج قاسم سلیمانی و نمایشگاه پایان حکومت داعش و اقتدار جبهه مقاومت صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ مردادماه با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه،  امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار مهدی شادمانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان نظامی در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

اگر سردار سلیمانی نبود حاکمیت سوریه عراق با داعش بود

در ابتدای این مراسم سردار سرلشگر محمد باقری صحبت کرد و گفت: نمایشگاه و موزه که امروز افتتاح شد و به طور مختصر آن را بازدید کردیم بخش اندکی از تلاش‌های رزمندگان محور مقاومت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با دسیسه‌ها و توطئه و اقدامات استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای آن‌ها و گروه‌های تروریستی است که توسط استکبار جهانی ایجاد شد و مردم سوریه، عراق و مقدسات اسلامی را در این  کشورها مورد هدف قراردادند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه نشان داد که چگونه دشمنان اسلام و بشریت با گروه‌های تروریستی و وحشی‌گری کامل تلاش کردند که آزادی و امنیت ملت‌های منطقه را به خطر بیندازند و مقدسات را مورد هتک حرمت قرار دهند و از هیچ‌گونه قتل عام و وحشی‌گری ابایی نداشتند و امنیت و حاکمیت این کشورها را به خطر اساسی انداختند.

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر ورود شهید بزرگوار سردار سلیمانی و همرزمان و فرماندهانی که امر مستشاری را برعهده داشتند نمی‌بود، و همراهی و همدلی این فرماندهان و مستشاران با ملت و حاکمیت‌های سوریه و عراق اتفاق نمی‌افتاد و حمایت و فتوای مرجعیت نبود قطعاً حاکمیت این کشورها اکنون در اختیار داعش و امثال آن بود.

وی افزود: اما آنچه که اتفاق افتاد، با هدایت رهبر معظم انقلاب و حمایت مرجعیت و تلاش سردار سلیمانی و همرزمانش، بحمدالله گروه تروریستی داعش و گروه‌هایی مانند آن نابود شدند و امروز حاکمیت و امنیت تا اندازه زیادی به دو کشور سوریه و عراق بازگشته است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه این موزه بخش اندکی از این شجاعت‌ها، رشادت‌ها و اقدامات را به خوبی به نمایش گذاشت، اظهار کرد: من توصیه می‌کنم، ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان عزیز ما به این نمایشگاه بیایند و افتخاراتی که آفریده شد را از نزدیک ببینند و قطعاً اگر این اقدامات در کشورهای عراق و سوریه انجام نمی‌شد،  تروریست‌ها و حامیان آنها قصد داشتند تا با تصرف این کشورها امنیت جمهوری اسلامی ایران را دچار مخاطرات اساسی کنند. آن نبردهایی که سرانجام دشمن را به شکست و اضمحلال کشانید، باعث شد تا ملت ما با آرامش کامل بتواند در حوزه توسعه و پیشرفت حرکت کند.

وی ادامه داد: امروز که این موزه افتتاح شد، تقریباً همزمان با ایام نبرد ۳۳ روزه ملت بزرگ لبنان و حزب‌الله قهرمان با رژیم صهیونیستی است که بخش‌هایی از این نبرد نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. همچنین نبردهای ضداشغالگری ملت فلسطین و نبرد آزادسازی افغانستان عزیز پس از تصرف رژیم صهیونیستی و ارتش تروریستی آمریکا نیز در این نمایشگاه جمع شده است و قابل استفاده برای نسل جوان است.

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جلسه امروز فرماندهان نیروهای مسلح گفت: جلسه امروز فرماندهان مرتبط با چهلمین سالگرد دفاع مقدس بود. این نشست مرتبط است با چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور ماه آغاز می‌شود. در این جلسه، گزارشی از ستاد برگزاری این مراسم ارائه و تبادل نظر شد تا چگونه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم واقعیات دفاع مقدس و این برهه بی‌نظیر تاریخی ملت ایران را در دفاع از کشور، تمامیت ارضی و دفاع از مردم و حیثیت ملی برای نسل جدید به نمایش بگذاریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله کارهای فوق‌العاده‌ای برنامه‌ریزی شد تا با رعایت موازین بهداشتی به مرور اجرا شود.

انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است

در بخش دیگر این مراسم سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تصور اشتباهی که دشمنان در محاسبات، راهبردها و برآوردهایشان نسبت به ملت بزرگ ایران دارند این است که با شهادت مردان بزرگ، جریان انقلاب از حرکت می‌ایستد و یا متوقف می‌شود. اما همواره واقعیات تاریخی در ۴۰ سال گذشته نشان داده است که شهادت موتور محرک قدرت مقاومت و دفاع ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های مسلمان است.

وی یادآور شد: این قاعده درباره شهادت سردار بزرگ و فرمانده فراموش نشدنی و همیشه جاویدان ملت ایران و جهان اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برقرار است و هرچه که عظمت شهادت بزرگ‌تر باشد رویش‌ها، خیزش‌ها و جاری شدن روح جهاد و شهادت در جامعه قوی‌تر می‌شود و امروز هم مشاهده می‌کنیم که مشعل مقاومت همچنان در دست سردار سلیمانی قرار دارد، این پرچم در اهتزاز است و بیرق‌های مقاومت برافراشته است و مسیر نورانی که او افتتاح کرد امروز با شتابی بیشتر جریان پیدا کرده و حتی انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است. ما با آرمان حرکت می‌کنیم، مطمئنا نه تنها انتقام او را خواهیم گرفت بلکه راه مقدسی که او بخشی از آن را پیمود تا انتهای کار که ان‌شاءالله آزادسازی قدس شریف، مرگ و بیرون کردن دشمنان اسلام از بلاد اسلامی است تا انتها ادامه خواهد یافت. هیچ توقفی وجود نخواهد داشت و ما اصلاً برای ایستادن و سکون نیستیم. پیش می‌رویم تا انتها و در این راه شهادت افتخار، آرزو و آرمان ما است.

دست رزمندگان ما پر است

سخنران پایانی این جلسه امیر حاتمی وزیر دفاع بود. او گفت: در این نمایشگاه با دو موضوع به خوبی آشنا می‌شویم، از یک طرف با عزم و اراده، خباثت و جنایت‌های بسیار بزرگ دشمن که نشان می‌دهد برای منطقه برنامه بزرگی داشتند و می‌خواستند ناامنی را در این منطقه برای ده‌ها و صدها سال نهادینه کنند آشنا می‌شویم، اما از طرف دیگر رزمندگان عزیز مقاومت با فرماندهی دلاورانه و شجاعانه سردار سلیمانی و البته پشتیبانی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و صنایع دفاعی توانستند در مقابل همه کفر و همه کسانی که پول، سلاح و جنایتکارانشان را آورده بودند تا این کار مهم را در منطقه ایجاد کنند ایستادگی کنند و به برکت خون شهدا، عزم و همت رزمندگان و پشتیبانی همه‌جانبه این اتفاق رخ نداد.


وی ادامه داد: امروز دستمان پرتر است و در هر زمینه که رزمندگان عزیزمان در نیروی هوایی، دریایی، پدافند، موشکی، جنگ الکترونیک، سایبر و در هر فضایی که نیاز داشته باشند دستشان پر است و با تمام وجود از آنان حمایت می‌کنیم که بتوانند از ملت عزیزمان و ملتهایی که به دنبال امنیت‌اند حمایت کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم ریشه ظلم و جنایت را در این منطقه و جهان بکنیم.

۲۱۶۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417953

برچسب‌ها