استیون کینگ رمان جنایی نوشت/تاریخ انتشار اسفند۹۹

مهر نوشت: خالق آثار ژانر وحشت اعلام کرد با یک رمان جنایی زمستان پیش رو وارد بازار نشر می‌شود.

به نقل از رولینگ استون، ممکن است به خاطر پاندمی کووید -۱۹ در حال حاضر این حس را داشته باشیم که داریم در رمان «جایگاه» استیون کینگ زندگی می‌کنیم، اما وقتی ماه مارس آینده (اسفند) از راه برسد، این رمان‌نویس محبوب و خوش‌نقد ژانر وحشت نوید روایتی جدید را می‌دهد.

کینگ دوشنبه خبری کوتاه از انتشار کتاب جدیدش با عنوان «بعدا» داد. او شعار «تنها مرده‌ها رازی ندارند» را برای کتاب انتخاب کرده است.

آمازون خلاصه‌ای از داستان این کتاب منتشر کرده که در ابتدای آن می‌گوید «بعضی مواقع بزرگ شدن به معنی مواجه شدن با اهریمن‌هایت است.»

به گفته آمازون، این خلاصه کتاب کینگ است که روز دوم مارس (۱۲ اسفند ۹۹) منتشر می‌شود: «جیمی کانکلین، پسر یک مادر مجرد که به سختی زندگی را پیش می‌برد، فقط یک کودکی معمولی می‌خواهد. اما جیمی به هیچ وجه کودکی عادی نیست. جیمی که با قابلیتی غیرطبیعی به دنیا آمده که مادرش به او می‌گوید باید آن را پنهان نگه دارد، می‌تواند چیزهایی را ببیند که هیچکس دیگری نمی‌بیند و چیزهایی را یاد بگیرد که دیگران نمی‌توانند. اما بهای استفاده از این قابلیت بالاتر از چیزی است که جیمی بتواند تصور کند. او به زودی متوجه این موضوع می‌شود چون یک کارآگاه اداره پلیس نیویورک او را وارد پرونده دنبال کردن قاتلی می‌کند که تهدید کرده از فرای گور هم حمله کند.»

رمان «بعدا» جلدی دارد که مخاطب را یاد دهه‌های چهل و پنجاه میلادی می‌اندازد و توسط خانه نشر هارد کیس کرایم منتشر می‌شود که قبلاً دو رمان کینگ را منتشر کرده بود: رمان مرموز سال ۲۰۰۵ «بچه کلرادو» که داستانش درباره یک جنازه بدون هویت بود و رمان «جوی‌لند» ۲۰۱۳ درباره یک کارمند کارنوال که درگیر یک پرونده قتل می‌شود.

کینگ اخیراً کتابی از رمان‌های کوتاه را با عنوان «اگر خون بیاید» را در آوریل منتشر کرد و پیش از آن رمان تریلر و ژانر وحشت «نهاد» را داشت که داستانش درباره گروهی از کودکان با قابلیت‌های ماوراطبیعی بود که توسط گروهی دستگیر می‌شوند تا از قابلیت‌های‌شان استفاده منفی بکنند.

کینگ آن موقع در ارتباط با سیاست زندانی کردن کودکان توسط دولت دونالد ترامپ گفته بود: «نمی‌توانم شباهتی بین اتفاق‌هایی که در «نهاد» می‌افتد با آن تصاویر کودکانی که در قفس قرار داده شده‌اند نبینم. بعضی مواقع داستان از واقعیت جلو می‌زند.»

اواخر ۲۰۱۹ اعلام شد که خانه کینگ در بانگور واقع در مین تبدیل به اقامت‌گاه و آرشیوی برای نویسندگان می‌شود. کینگ آن موقع گفته بود تا پنج نویسنده در یک زمان می‌توانند آنجا اقامت داشته باشند و بنویسند.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =