پاسخ ربیعی به شایعات درباره معرفی وزیر صمت

ایرنا نوشت: سخنگوی دولت گفت: رییس جمهوری معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن وتجارت را به تفکیک بخش بازرگانی از این وزارتخانه منوط نکرده است و این امر هیچ تاخیری در معرفی وزیر پیشنهادی در زمان مشخص ایجاد نخواهد کرد.

«علی ربیعی»   درباره تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و تشکیل وزارت بازرگانی و احتمال معرفی ۲ وزیر برای این وزارتخانه‌ها، گفت: قانون اساسی به رییس جمهوری اختیار می‌دهد که چنانچه وزارتخانه‌ای فاقد وزیر باشد برای مدت سه ماه آن وزارتخانه را با سرپرست اداره کند و مدت سرپرستی آقای مدرس خیابانی روز ۲۲ مرداد  ۹۹ به پایان می‌رسد.

>>> بیشتر بخوانید

گلایه توئیتری واعظی از مجلس دهم و پاسخ به یک شائبه

سخنگوی دولت گفت: چنانچه تا قبل از انقضای مدت مذکور، مجلس به تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن تجارن رای دهد، رئیس جمهوری دو وزیر به مجلس معرفی می‌کند و در غیر این صورت یک وزیر به مجلس معرفی می‌شود.

ربیعی افزود: قبل از تشکیل دولت دوازدهم لایحه ساختار به مجلس دهم ارائه شد و در لایحه اصلاح ساختار تشکیل وزارت بازرگانی هم بود، اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

سخنگوی دولت بیان کرد: بعدا خود نمایندگان مجلس دهم به جهت ضرورت، طرح تشکیل وزارت بازرگانی را تهیه و به تصویب رساندند که تبصره یک آن مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و در دستور کار مجلس است.

ربیعی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری موضوع معرفی وزیر را به تفکیک دو وزارتخانه منوط نکرده است و این امر هیچ تاخیری در معرفی وزیر پیشنهادی در زمان مشخص ایجاد نخواهد کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ۲۲ اردیبهشت ۹۹، «حسین مدرس خیابانی» را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد، بر طبق قانون رییس جمهوری باید ظرف سه ماه وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ۲۲ اردیبهشت ۹۹، «حسین مدرس خیابانی» را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد، بر طبق قانون رییس جمهوری باید ظرف سه ماه وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

«محمود واعظی» رییس دفتر رییس‌جمهوری امروز در حساب توییتری خود، شائبه تعلل دولت در معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت را ساخته و پرداخته مخالف‌خوانان ارزیابی کرد و گفت: وزیر پیشنهادی صمت به زودی به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد شد.

«محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه این هفته مجلس در تذکر برخی از نمایندگان در خصوص معرفی نشدن وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع انتخاب وزیر برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت از شورای نگهبان اعاده شده و دولت باید طبق قانون در زمان مشخص وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

«حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهوری نیز در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر این که وزیر پیشنهادی صمت (صنعت، معدن و تجارت) به زودی به مجلس معرفی می‌شود، گفت: دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =