تعرفه تست کرونا در بخش دولتی و خصوصی اعلام شد

فارس نوشت: تعرفه تست کرونا در بخش دولتی و خصوصی اعلام شد.

سجاد رضوی دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: در هفتاد و هشتمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت کشور که امروز برگزار شد، چندین موضوع بررسی و مورد تصویب قرار گرفت. یکی از این مصوبات، بازنگری تعرفه خدمت آزمایشگاهی تشخیص کووید۱۹ بر اساس آزمایش های مولکولی PCR بود.

وی اظهار داشت: در جلسه امروز، تعرفه خدمات دندانپزشکی به تصویب رسید و بنا شد در آینده ای نزدیک ضوابط اجرایی آن با همکاری سازمان های بیمه گر و سازمان نظام پزشکی تدوین و ابلاغ شود.

وی افزود: برخی از انسولین ها تا قبل از این تحت پوشش بیمه نبودند که با تصمیم شورای عالی بیمه سلامت، تحت پوشش قرار گرفتند. همچنین خدمات نوزادان نارسی که مشکل شبکیه چشم داشتند، در بخش بستری و سرپایی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور یادآور شد: مصوبه خوبی برای بیماران خاص و تالاسمی از نظر لوازم و تجهیزات مصرفی داشتیم که با توجه به تغییر قیمت ها، مورد بازنگری قرار گرفت. یکی از تصمیمات مهم امروز، تمدید گواهی اعتباربخشی بیمارستانها با توجه به شیوع کرونا در کشور بود و بنا شد که گواهی اعتباربخشی بیمارستانها تا خرداد ماه سال آینده، تمدید شود.

رضوی با اشاره به بررسی بیشتر و بازنگری خدمات پرستاری در منزل، گفت: شورای عالی بیمه از خدمات پرستاری در منزل حمایت جدی می کند اما به دلیل مشخص نبودن ضوابط و آیین نامه ها، به بررسی های بیشتر نیاز دارد و در جلسات آینده بحث پوشش این خدمات نیز مطرح خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از مصوبات امروز، بازنگری در تعرفه خدمت تشخیص کووید۱۹ بر اساس آزمایش های مولکولی و PCR بود. مقرر شد که تعرفه این آزمایش علاوه بر قیمت اعلام شده کیت تشخیصی از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی، در بخش دولتی حدود ۵۵ هزار تومان و در بخش خصوصی حدود ۱۱۸ هزار تومان باشد.

 دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: در جلسه امروز گزارشی از وضعیت اجرای نسخه الکترونیک و اقدامات انجام شده توسط بخش های مختلف درگیر در این فرآیند، ارائه و مقرر شد که هر مجموعه ای بنا به شرح وظایف و زمان بندی مشخص شده، اقدامات مربوطه را انجام و گزارش آن را به شورای عالی بیمه ارائه دهد.

رضوی در خصوص پوشش بیمه ای داروهای رمدسیویر و فاویپیراویر خاطرنشان کرد: هنوز در مورد پوشش بیمه ای این دو دارو، بحثی نشده و اگر معاونت درمان وزارت بهداشت پس از تایید کمیته علمی ستاد کرونا، مصرف آن را تایید کرد، حتما در شورای عالی بیمه سلامت مطرح و تصمیم گیری می شود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =