آقامیری نماینده ایران در شورای بین‌المللی سزامی گفت کارشناسان ایرانی به راحتی می توانند مشکل بوجود آمده در نیروگاه هسته ای فوکوشیما را حل کنند.

وی در گفتگو با خبرگزاری فارس در این خصوص گفت: توانایی هسته‌ای ایران از ژاپن بالاتر است و خوشحالم که اعلام کنم ایران یکی از کشورهایی است که می‌تواند در شرایط کنونی به ژاپن در خصوص آسیب نیروگاه فوکوشیما کمک کند و این امر نشان می‌دهد که توانایی کاربردی و بهره‌گیری ایران شاید از ژاپن بالاتر است چرا که سیستم هسته‌ای آنها را کشورهای دیگر طراحی کرده‌اند اما کارشناسان ایرانی به راحتی می‌توانند با این فاجعه روبرو شوند و این مشکل کشور ژاپن را حل کنند.

وی در خصوص انتشار مواد رادیو اکتیو از ژاپن افزود: هیچ چیزی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما سونامی که در ژاپن روی داد و از طریق رسانه‌ها در جهان پخش شد نشان داد که در محدوده اولیه خود بسیار شدید است. مواد رادیواکتیو وقتی پخش می‌شود و پیشروی می‌کند، هر چه دورتر می‌شود درصد خطر آن کمتر می‌شود اما امروز جریان باد و حجم مواد رادیواکتیو نیز می‌تواند موثر باشد. متاسفانه با توجه به اینکه شنیده‌ام فرانسه نگران حضور این مواد در ابرهاست اگر جریان باد کمک حال نباشد ما خطری نخواهیم داشت اما اگر جهت باد با توجه به نیمه عمر این مواد در فضا به این سمت باشد باید نگران باشیم اما خوشبختانه تا امروز هیچ نگرانی وجود ندارد اما با توجه به اینکه این مواد از محل اصلی به آمریکا منتقل شده و با جریان باد به اروپا رسیده است باید گوش به زنگ و هوشیار باشیم تا اتفاقی در ایران روی ندهد البته همکاران در سازمان انرژی اتمی در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

منبع: فارس

 /56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
    2 0
    بابا كوتاه بيا !!!!
  • يوسف IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
    2 0
    خنده دارترين جوكي بود كه تا حالا شنيدم!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
    2 0
    بابا اعتماد!!
  • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
    1 0
    بهتره اول شکم مردمو سیر کنید بقیش باشه دست اوس کریم.
  • بدون نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
    2 0
    دروغ که حناق نیست ، . دروغ گویی گویا افتخار شده
  • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
    0 0
    احسنت!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    2 0
    ممنون می شوم اگه لطف بفرمائید برای خوانندگان توضیح دهید که اگر ابرهای حاوی مواد رادیواکتیو به طرف ایران بیاید چگونه مسئولان سازمان انرژی هسته ای قادر به مقابله با پرتوهای صددرصد سرطان زا آن خواهندبود. در ضمن ممکنه بفرماید که آیادر زمینه ی کمک رسانی به ژاپن مسئولان محترم کشور تابه حال پیشنهاد کمک به ژاپن را داده اند؟
  • علی IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۴
    2 0
    عجب اعتماد به نفسی دارن. بابا کجایین پس. چرا نمیرین به داد ژاپنیا برسین. اگه میرفتین که بحران حل شده بود. مسئولان ایران به فکر راه اندازی نیروگاه بوشهر باشن که . اینم بگم اصلا نگران ضرر پرتوزایی نیروگاه فوکوشیما نباشید که به این جا نخواهد رسید. چرنوبیل که نزدیکتر بود و از این هم بدتر بود. چرا آسیب ها به ایران نیومد؟؟؟
  • نسیم CA ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
    3 0
    شما بحران نزده ببین چرا آمار بیماری‌های خاص تو اصفهان این قدر زیاد شده، بعد به فکر ژاپن باش