۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶

شرکت برق تپکوی ژاپن به منظور جلوگیری از انفجار گاز هیدروژن ، تزریق گاز نیتروژن به رآکتور آسیب دیده نیروگاه فوکوشیما داییچی را امروز پنجشنبه آغاز کرد

. شرکت تپکو اعلام کرد کارکنان این شرکت گاز نیتروژن را به مخزن رآکتور شماره یک نیروگاه فوکوشیما داییچی تزریق کرده اند و پیش بینی می شود این عملیات چند روز به طول انجامد.

این در حالی است که به دنبال تلاش شرکت تپکو برای جلوگیری از ورود آزادانه آب آلوده به مواد رادیو اکتیو به آبهای اقیانوس آرام ، آژانس ایمنی هسته ای ژاپن اقدام جدید این شرکت را نوعی تلاش پیشگیرانه توصیف کرده است. هیدهیکو نیشی یاما معاون آژانس ایمنی هسته ای و صنعتی ژاپن تزریق گاز نیتروژن به رآکتور شماره یک و جلوگیری از انفجار گاز هیدروژن را اقدامی ضروری توصیف کرد. وی افزود خطر وقوع انفجارهای بیشتر گاز هیدروژن و انتشار گسترده مواد الوده به رادیو اکتیو در هوا بسیار اندک است ، اما آسیب وارد شده به پوشش خارجی مخزن رآکتور موجب نگرانی از انفجار شده است.

وی با بعید دانستن وقوع انفجار افزود نمی توان این پیش بینی را به طور کامل رد کرد.

یک مقام شرکت تپکو اعلام کرد تحت شرایط کنونی چنانچه به خنک سازی رآکتورها با آب ادامه داده شود هیدروژنی که از مخزن رآکتور خارج می شود ممکن است انباشته شود و به نقطه انفجار برسد.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =