رئیس هیئت کبدی همدان: ناکامی در جذب اسپانسر باعث انصراف تیم کبدی همدان از لیگ برتر در سال ۹۸ شد

رئیس هیئت کبدی استان همدان گفت: ناکامی در جذب اسپانسر باعث انصراف تیم کبدی استان همدان از لیگ برتر در سال ۹۸ شد این در حالی بود که همین تیم در سال ۹۷ نایب قهرمان لیگ برتر کبدی کشور شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سیدمصطفی موسوی، با اعلام اینکه در سال ۹۸ نتوانستیم اسپانسر جذب کنیم و تیم خوب کبودرآهنگ از لیگ برتر جا ماند، افزود: یکی از دلایل ناکامی در جذب اسپانسر، عدم معرفی ظرفیت ها و قابلیت های این رشته در استان همدان است.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، خاطرنشان کرد: برای توسعه کبدی استان باید کبدی را در تمام شهرستان ها فعال کرد.

 موسوی با بیان اینکه برای تدوین برنامه چهارساله هیئت کشتی استان در تلاش هستیم، گفت: در حال حاضر به علت شرایط کرونایی و از آنجا که کبدی یک ورزش پر برخورد است و فقط در شرایط سفید امکان برگزاری آن وجود دارد، فعلا فعالیت خاصی نداریم.

وی در رابطه با حوزه بانوان کبدی استان هم گفت: در حوزه بانوان به جز شهرستان های همدان و ملایر، باقی شهرستان ها کاملا تعطیل هستند، تقویت کبدی بانوان یکی از اولویت های ما است چراکه پتانسیل آن را داریم.

موسوی با تأکید بر اهمیت بخش همگانی ورزش کبدی، اظهار داشت: برای پیشرفت در بخش قهرمانی کبدی نیاز است ابتدا بخش همگانی آن توسعه یابد، چرا که کبدی یک ورزشی است که هزینه زیادی ندارد بنابراین در نقاط روستایی و کم برخوردار می شود آن را راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: کبدی یک ورزش بومی محلی است و چون نیاز به زیرساخت خاصی ندارد می توانیم آن را به محلات ببریم و برای این کار باید از ظرفیت پارک ها استفاده کنیم.

رئیس هیئت کبدی استان افزود: در حال حاضر فقط بخش سالنی هفت نفره کبدی در استان فعال است و اگر زمین مهیا باشد می توانیم در بخش ساحلی نیز فعالیت کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =