ویروس منحوس کرونا مشکلات جامعه خبرنگاران را دوچندان کرد

فعالان رسانه به عنوان بخشی از جامعه بزرگ اصحاب فرهنگ و هنر باوجود مشکلات اما به فعالیت اثرگذار خود ادامه می دهند و نقش غیرقابل انکاری در امیدآفرینی در جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانداری امروز صبح در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در استانداری سمنان گفت در دوران کرونا شاهد آن بودیم که اعتماد مردم به رسانه های داخلی برای دریافت اطلاعات قابل توجه بود و اصحاب رسانه باوجود تمام مشکلات ، در کنار مردم برای نشر اطلاعات درست هستند.

 قبل از شیوع کرونا ویروس، مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه خبرنگاران محترم‌ کم نبود اما این ویروس منحوس مشکلات این قشر از جامعه را دوچندان کرد.

خبرنگاران با برجسته کردن زیرساخت های موجود استان، در جلب نظر فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در استان نقش غیرقابل انکاری دارند.

در محورهای هشت گانه توسعه استان در کنار توجه به مسئله آب ، معدن، کشاورزی و گردشگری به مقوله فرهنگ هم نگاه ویژه ای شود.

 در بخش صنعت و معدن تسهیلات دارای یارانه چهاردرصد است درحالی که این رقم در بخص فرهنگ و هنر ۲ درصد است که باید نسبت به رفع این چالش اقدام شود.

 تسهیلاتی برای خبرنگارانی که شیوع کرونا مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرد، مصوب شد اما نرخ سود این تسهیلات قابل توجه است.

 با کمک شهرداری و فرمانداری سمنان قرار است مرکز استان برای پایتخت کتاب ایران معرفی شود و اجرای این طرح در توسعه فرهنگی منطقه بسیار تاثیر گذار است.

 پایتخت کتاب شدن شهر سمنان در میان مدت در افزایش سرانه مطالعه و ترویخ کتابخوانی در جامعه بسیار تاثیرگذار است و خبرنگاران در اطلاع رسانی در این حوزه نقش غیرقابل انکاری دارند.

 فقدان دکه مطبوعات در شهر سمنان یک چالش اساسی است که نسبت به این موضوع پیگیری های لازم انجام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =