شهرکهای صنعتی استان قزوین مجهز به تصفیه‌خانه فاضلاب می‌شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با توسعه فعالیت های صندوق ملی محیط زیست، واحدهای تولیدی می‌توانند برای احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب از این تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن عباس نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در نشست تخصصی با خانپور مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین و مدیران عامل شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه گفت: رعایت ضوابط زیست محیطی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعامل و همکاری بیشتر را می‌طلبد تا واحدهای تولیدی بدون هیچ دغدغه‌ای به تولید مشغول باشند.
عباس نژاد با اشاره به توسعه فعالیت های صندوق ملی محیط زیست در سال جاری گفت:  با توسعه فعالیت های این صندوق واحدهای تولیدی می‌توانند در راستای مرتفع کردن مشکلات زیست محیطی و ارتقای پارامترهای کیفی و خرید تکنولوژی‌های به روز زیست محیطی از این خدمات بهره مند شود و شرکت شهرک‌های صنعتی هم جهت احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب از این تسهیلات استفاده کنند.
حمیدرضا خانپور، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به بهره برداری رسیدن و فعالیت تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی خرمدشت و آراسنج طبق حجم خروجی فاضلاب صنعتی آنها احداث دو تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی خرمدشت و آراسنج با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در سال جاری در دستور کار شرکت قرار دارد که در حال حاضر طراحی این دو تصفیه خانه انجام شده و در مرحله برگزاری مناقصه عمومی و انتخاب پیمانکار است.
او با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به شبکه فاضلاب متصل هستند، افزود: آلودگی‌های زیست محیطی کلیه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی قبل از احداث تصفیه خانه‌ها طبق ضوابط شهرک‌های صنعتی مدیریت، تصفیه فاضلاب و سرانجام دفع پساب تولیدی واحدهای صنعتی بر عهده واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها بوده که با احداث تصفیه خانه فاضلاب با رعایت مقررات پساب خروجی واحدها به شبکه فاضلاب متصل و تصفیه نهایی در محدوده ضوابط و مقررات محیط زیست انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در ادامه از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لیا با پیشرفت فیزیکی بیش ار ۸۰ درصد و سرمایه گذاری ۷۱ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.
قابل ذکر است پیش‌تر تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی، لیا، فاز اول کاسپین و حیدریه احداث و به بهره برداری رسیده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =