بهترین محل برای اجاره یا خرید آپارتمان چطور پیدا کنیم ؟

محل خرید یا اجاره ملک یکی از نکات بسیار مهم در هر اقدامی برای بحث مسکن است  ،در این مقاله سعی میکنیم در مورد خرید ملک ، اجاره ملک از نوع آپارتمان یا ویلایی صحبت کنیم.

نکات کلیدی در انتخاب بهترین محل برای اجاره یا خرید خانه

1- کوچه: اولین چیزی که در خرید آپارتمان  یا اجاره خانه باید در آن دقت کنید وضعیت کوچه و محله هنگام بازدید است ، اگر در ملک مورد نظر در کوچه های باریک است، حمل و نقل و هنگام اسباب کشی این نکته اهمیت بالایی را دارد.

وضعیت کوچه از نظر سرو صدا و شلوغی هم از اهمیت بسیار زیادی برخودار است  اگر در اطراف ملک مورد نظر مدرسه ، ساختمان پزشکان و ... قرارداشته باشد مطمئن باشید مکان شلوغی است.

پس در انتخاب محله و کوچه که ملک مورد نظر قرار دارد دقت کنید. همچنین در صورت نداشتن پارکیتنگ برای ملک مورد نظر شلوغی کوچه و محله از اهمیت بسیار بالایی دارد.

اگر کوچه و محله بسیار شلوغ است این شوغی های مداوم را باید به جان بخرید.

۲- همسایه‌ها: موضوع بسیار مهم دیگر در خرید آپارتمان یا اجاره آپارتمان بررسی و تحقیق در مورد همسایه های ملک مورد نظر است در آپارتمان ها این موضوع اهمیت بسیار بالایی را دارد. از این رو قبل از خرید یا اجاره آپارتمان یا ملک حتما خیالتان از این موضوع راحت باشد.

به این نکته هم دقت کنید کفش جلوی هر واحد آپارتمان و سالم بودن لامپ‌های راهروها به شناخت شما کمک خواهد کرد. اگر حین بازدید از ملک در مواردی که گفته شد مشکلی دیده نشد، تیک سبز در انتخاب آپارتمان از نظر همسایه ها زده می شود.

داشتن یک همسایه خوب از داشتن یک خانه خوب مهم‌تر است. حتما موقع بازدید از ملک وضعیت همسایه‌ها را نیز بررسی کنید.

3- دسترسی به مترو و بی آر تی و حمل و نقل عمومی : یکی دیگر از موضوعاتی که در انتخاب ملک بسیار پر اهمیت است دسترسی به وسائل حمل و نقل عمومی است که هزینه های رفت و آمد شما را تعیین میکند.بسیار مهم است که دسترسی شما به ایستگاه های اتوبوس و ایستگاه تاکسی راحت باشد.

دسترسی داشتن به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی می‌تواند یک امتیاز مثبت برای ملک از خانه ویلایی گرفته تا آپارتمان می باشد.

۵- امکانات رفاهی: دسترسی به بازار های محلی هم از دیگر موضوعات در انتخاب واحد آپارتمان است ، اگر میوه فروشی ، سوپر مارکت هاو مراکز خرید فاصله زیادی نسبت به ملک نداشته باشد این یک نکته مثبت است.نزدیکی به امکانات رفاهی مانند مغازه‌ها، نانوایی، میوه‌فروشی و… می‌تواند خیال شما را بابت انجام امور روزمره راحت کند.

6- نورگیر بودن ساختمان : یکی دیگر از نکات بسیار مهم در  اجاره آپارتمان یا خرید آپارتمان نورگیر بودن ساختمان است اگر شما جزو کسانی هستید که نورگیری ساختما برای شما مهم است حتما این نکته را جدی بگیرید چون اگر قصد خرید دارید سالیان درازی باید این شرایط را قبول کنید اگر قصد اجاره هم داشتید حد اقل یک سال از عمرتان را در آن خانه خواهید گذراند پس این نکات را بیش از بیش جدی بگیرید.

معرفی سایت خانه اول

اگر به دنبال دریافت اطلاعات گسترده در زمینه این موضوع هستید حتما به وب سایت خانه اول مراجعه نمایید اطلاعات گسترده ای در مورد مشاوره و راهنمایی برای خرید ملک در این وب سایت ارائه شده است. آدرس اینترنتی این وب سایت بصورت https://khanehaval.com  می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =