بلیط هواپیما تهران چارتر بخریم یا سیستمی؟

مسافران بسیاری به تهران سفر می‌کنند و هریک دلایل گوناگونی دارند. تهران را باید مقصدی دانست که تنها میزبان گردشگران نیست و افراد متعددی جهت انجام امور اداری، درمانی، خرید و... وارد این شهر می‌شوند. به همین دلیل بلیط هواپیما تهران در مقاصد داخلی و خارجی پر متقاضی است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

تهران روزانه پذیرای مسافران بی‌شماری از شهرهای ایران و دیگر کشورها است که علت آن موقعیت خاص سیاسی‌اقتصادی این شهر است. بلیط هواپیما تهران در اکثر ایام سال پر متقاضی است و در طول سال مسافران بسیاری به آن سفر می‌کنند. به‌علت حجم زیاد مسافران، ممکن است بلیط هواپیما تهران گران‌تر از سایر مقاصد دیگر عرضه شود. برای آنکه درباره بلیط هواپیما تهران اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ همراه ره بال آسمان در این مطلب باشید.

انواع بلیط هواپیما تهران

خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران

مسافران می‌توانند بلیط هواپیما تهران را در سه نوع زیر خریداری کنند:

  • بلیط چارتر تهران

همان‌طور که می‌دانید در پروازهای چارتر، یک چارترکننده اقدام به پیش‌خرید تمام بلیط‌های یک هواپیما می‌کند و بعد از قیمت‌گذاری جدید آن را به فروش می‌رساند. در مسیر پرترافیکی همچون تهران، چارترکننده‌های متعددی فعالیت می‌کنند که به همین دلیل بلیط چارتر تهران انتخاب خوبی است.

بلیط چارتر هواپیما در فصول مسافرخیر سال و یا ایام تعطیل، قیمت گران‌تری دارند. این در حالی است که در ایام کم‌مسافر و برای جذب مسافران بیشتر و به‌فروش‌رفتن تمام بلیط‌های پیش‌خریدشده، قیمت بلیط چارتر ارزان می‌شود.

  • بلیط سیستمی تهران

افرادی که عادت دارند برای سفرهایشان از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کنند و بلیط هواپیما خود را زودتر از زمان موعد خریداری کنند؛ بلیط سیستمی تهران برایشان مناسب است. برنامه پروازی بلیط سیستمی به‌صورت مستقیم توسط خود ایرلاین‌ها برنامه‌ریزی شده و به فروش می‌رسد. البته امکان خرید این نوع بلیط از طریق آژانس‌های هواپیمایی هم امکان‌پذیر است.

از ویژگی‌های پرواز سیستمی می‌توان به عدم تأخیر آن‌ها اشاره کرد؛ چراکه فروش بلیط سیستمی طبق برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شود و به‌دلیل تهیه لیست مسافران از مدت‌ها قبل، کارت پروازی با سرعت بیشتری صادر می‌شود. همچنین بلیط‌های سیستمی نوسان قیمت کمتری را تجربه می‌کنند؛ اما در روزهای نزدیک به پرواز، قیمت آن رو به گرانی می‌رود. به همین خاطر اگر قصد خرید بلیط سیستمی تهران را دارید، مدتی قبل از سفر آن را بخرید.

  • بلیط لحظه آخری تهران

تهران به علت موقعیت خاصی که دارد، مسافران بسیاری به‌طور ناگهانی تصمیم سفر به این شهر را می‌گیرند که باید فوراً خود را به پایتخت برسانند. ازاین‌رو بلیط لحظه آخری تهران گزینه مناسبی برای این افراد است که بتوانند در آخرین لحظات، بلیت سفر خود را بخرند.

بلیط لحظه آخری در واقع همان بلیط‌های چارتر و سیستمی هستند که تا لحظات نزدیک به پرواز، به فروش نرفته‌اند و در همان روز اگر به فروش نرسند، سوخت می‌شوند. از این‌رو به این بلیط‌ها، بلیط روز هم گفته می‌شود. قیمت بلیط لحظه آخری به زمان و میزان تقاضای خرید بلیط مربوط است. چنانچه مسافر کم باشد و بلیط تعدادی از صندلی‌های هواپیما به فروش نرفته باشد، بلیط لحظه آخری تهران با قیمت ارزان عرضه می‌شود. در مقابل اگر متقاضی خرید بلیط زیاد باشد این بلیط با قیمت گران‌تری فروخته می‌شود.

 بلیط لحظه آخری تهران

خرید بهترین بلیط هواپیما تهران

دو متغیر زمان و محدوده قیمتی، بر خرید بهترین بلیط هواپیما تهران مؤثر هستند.

  1. زمان سفر

تهران یک شهر شلوغ و پر رفت‌وآمد است. از این‌رو بسیاری معتقدند بهترین زمان سفر به تهران وجود ندارد؛ چون این روال همیشگی است؛ اما با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که همیشه راه گریزی وجود دارد.  برخلاف شهرهای دیگر، تعطیلات نوروز و ایام تعطیل بهترین زمان سفر به تهران است؛ زیرا میزان خروجی از تهران افزایش می‌باید و شهر خلوت می‌شود. از صبح‌های زود برای سفر به تهران هم غافل نشوید.

  1. محدوده قیمتی

ساعات پایانی روز و ایام غیرکاری ایده مناسبی برای سفر به تهران است. زیرا بلیط هواپیما تهران ارزان‌تر می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ره بال آسمان و بعد از مقایسه قیمت بلیط هواپیما، برای خرید بهترین بلیط هواپیما تهران اقدام کنید.

قیمت بلیط هواپیما تهران

همان‌طور که می‌دانید، عوامل گوناگونی روی محدوده قیمتی بلیط هواپیما اثر می‌گذارند؛ اما درباره قیمت بلیط هواپیما تهران، پارامترهای تأثیرگذار کمی متفاوت‌تر است. تهران به‌علت موقعیت اقتصادی، محل گذر تجار یا افرادی است که برای انجام کارهای اداری، به آن سفر می‌کنند. به همین خاطر ساعات اولیه روز و ساعات کاری برای انجام این کارها ضروری است. پس ترجیح مسافران آن است که صبح زود به تهران برسند تا به سرعت کارهای خود را انجام دهند. همین امر باعث تقاضای بیشتر و گرانی قیمت بلیط هواپیما تهران در این ساعات شده است.

از عوامل دیگری که روی محدوده قیمتی بلیط هواپیما تهران مؤثر است؛ می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

1. نوع بلیط هواپیما (چارتر، سیستمی و لحظه آخری)؛

2. کلاس پروازی (اکونومی و بیزینس کلاس)؛

3. زمان سفر (ایام تعطیل یا غیر کاری، تعطیلات و روزهای کاری)؛

4. شرکت هواپیمایی؛

5. فاصله مبدأ تا مقصد.

چگونه بلیط هواپیما تهران را ارزان بخریم؟

خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران ارزان

برای خرید ارزان بلیط هواپیما تهران همیشه راه‌های متعددی وجود دارد. تنها کافی است هوشمندانه عمل کنید. برای خرید بلیط ارزان هواپیما تهران به نکات زیر دقت داشته باشید:

1. اولین نکته آن است که همیشه با کلاس پروازی اکونومی پرواز کنید؛ زیرا از کلاس‌های پروازی دیگر ارزان‌تر است؛

2. اگر تاریخ دقیق سفر شما به تهران مشخص است، بلیط سیستمی بخرید تا در زمان ترافیک مسافر، گران نشود؛

3. آخر شب، ایام غیرکاری و بعد از اتمام ساعات اداری، ایده مناسبی برای خرید ارزان بلیط هواپیما تهران است؛

4. خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران همواره گزینه‌ای برای خرید ارزان است؛

5. از سایت‌های بی‌واسطه، همچون سایت ره بال آسمان، بلیط هواپیما را بخرید تا افزایش نرخ روی آن اعمال نشود.

معرفی دو فرودگاه تهران

به‌دلیل حجم مسافران در مدخل‌های ورودی و خروجی تهران؛ این شهر دارای دو فرودگاه برای انجام پروازهای داخلی و خارجی است.

  • فرودگاه مهرآباد تهران

پروازهای داخلی تهران در فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود. این فرودگاه روزانه پذیرای 18 میلیون مسافر از شهرهای ایران است. در حال حاضر مهرآباد دارای چهار ترمینال است که با همکاری 15 شرکت هواپیمایی در آن مسافر جابه‌جا می‌شود. نکته قابل توجه آن است که مسافران می‌توانند برای دریافت تشریفات اختصاصی از سالن CIP فرودگاه مهرآباد استفاده کنند.

  • فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی یکی از شناخته‌شده‌ترین فرودگاه‌های کشور است که پروازهای بین‌المللی در آن انجام می‌شود. این فرودگاه مختص پروازهای بین‌المللی است که ایرلاین‌های بزرگ ایرانی و خارجی در آن نشست‌وبرخاست دارند. فرودگاه امام خمینی دارای کامل‌ترین خدمات رفاهی است که معروف‌ترین قسمت آن مربوط به سالن CIP است.

ایرلاین‌های فعال در مسیر پروازی تهران

با توجه به وجود دو فرودگاه بزرگ و شناخته‌شده در تهران، ایرلاین‌های بزرگ ایرانی و خارجی در آن پروازهایی را انجام می‌دهند.

ایرلاین‌های ایرانی: ماهان، ایران ایر، کاسپین، آتا، ایران ایرتور، آسمان، کیش ایر، معراج، قشم ایر، تابان و زاگرس.

ایرلاین‌های خارجی: ایرعربیا، لوفت هانزا، اتریشی، قطری، امارات، فلای دوبی، اطلس گلوبال، ترکیش، آئروفلوت، ایرآسیا، کاال‌ام، عمان ایر، سان اکسپرس، آذربایجان ایرلاینز، کرندون ایرلاینز و... . لازم به ذکر است این ایرلاین‌ها تنها در مسیر پروازی تهران به مقاصد خارجی فعالیت دارند.

مسیرهای پرتردد پرواز تهران

مسیرهای پرتردد پرواز تهران را باید به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد.

  • مسیرهای داخلی به مقصد تهران

از مبدأ شهرهای گوناگون ایران به مقصد تهران، پروازهای متعددی انجام می‌شود که پرطرفدارترین آن‌ها از این قرار است:

بلیط هواپیما مشهد تهران

مشهد و تهران دو مقصد پر رفت‌وآمد از نظر هوایی است که حجم مسافران این دو شهر در تمام ایام سال زیاد است. از همین رو بلیط هواپیما مشهد تهران و برعکس در زمره بلیط‌های پرطرفدار قرار دارد.

بلیط هواپیما کیش تهران

کیش و تهران دو شهر با موقعیت عالی گردشگری و اقتصادی هستند که مسافران این دو مقصد برای انجام امور تفریحی یا تجاری، مدام در سفرند. بلیط هواپیما کیش تهران را باید در لیست پرتقاضاترین بلیط‌های هواپیمایی دانست.

بلیط هواپیما تبریز تهران

از تبریز تا تهران حدود 630 کیلومتر مسافت است. بسیاری از مسافران به خاطر سهولت و سریع‌تررسیدن به تهران، خرید بلیط هواپیما تبریز تهران را انتخاب می‌کنند.

بلیط هواپیما قشم تهران

جزیره قشم محصورشده در آب است. پس راحت‌ترین مسیر برای خروج از این شهر، مسیر هوایی است. به همین خاطر مسافران قشم برای سفر به تهران، اقدام به خرید بلیط هواپیما قشم تهران می‌کنند.

  • مسیرهای خارجی به مقصد تهران

از کشورهای گوناگون به مقصد تهران نیز پروازهای روزانه یا دوره‌ای انجام می‌شود که پرترددترین مسیر خارجی به مقصد تهران، مسیر استانبول تهران، نجف تهران، فرانکفورت تهران، آمستردام تهران، کوالالامپور تهران، دبی تهران، دهلی تهران، دوحه تهران و... است.

خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران

خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران ارزان

یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای خرید بلیط هواپیما تهران، خرید اینترنتی آن است. کافی است با موبایل یا کامپیوتر وارد سایت ره بال آسمان شوید و به قسمت خرید بلیط هواپیما بروید. سپس با واردکردن مبدأ، مقصد، تاریخ پرواز و تعداد نفرات؛ روی دکمه «جست‌وجو» کلیک کنید. در این زمان صفحه‌ای از بلیط‌های موجود در مسیر پروازی تهران نمایان می‌شود.

چنانچه بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران قصد کنسلی یا تغییر تاریخ پرواز را داشتید؛ فرم مربوط به استرداد وجه را مطالعه کرده و درخواست خود را به‌صورت اینترنتی ثبت کنید. کارشناسان سایت ره بال آسمان در کمترین زمان ممکن درخواست شما را بررسی کرده و کار شما را انجام می‌دهند.

منبع: ره بال آسمان

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =