تخلفات ساخت و ساز در یزد به مردم اعلام می شود

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: تخلفات ساخت و ساز در تمام ساختمان های یزد شفاف و به مردم اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد، مهدی سالاری در نشست خبری برخط خانه مطبوعات یزد گفت: پیگیری موضوعات ساخت و ساز و تاثیرگذاری سازمان نظام مهندسی ساختمان برای بهبود چرخه ساخت و ساز استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و راه و شهرسازی متولی امر ساخت و ساز هستند، افزود: ساخت و سازها در استان یزد۶۰ تا ۷۰درصد بدون پروانه است که نسبت به شاخص های کشوری قابل قبول نیست بر همین اساس سال گذشته از سوی استاندار دستوری به کمیته پیشگیری از تخلفات ساخت و ساز ابلاغ و پیگیری کردیم که بتوانیم این آمار تخلف را کاهش دهیم.

سالاری عنوان کرد: صدور پروانه برای سندهای مشاع و قولنامه ای رسما مشکلاتی را ایجاد کرده بود که در پی آن ابلاغیه معاون عمرانی استاندار به شهرداری ها را داشتیم ولی طبق آنچه مشاهده می شود هنوز شهرداری ها باید در این زمینه مناسب تر عمل کنند.

وی بیان کرد: پروانه برای اراضی تفکیک شده در زیر حد نصاب یعنی ۱۵۰ متر جهت کاربری مسکونی صادر نمی شود ولی مقرر شد شهرداری برای تفکیک های قبل از سال ۹۸ پروانه صادر کند و بعد از آن تاریخ برای اخذ پروانه باید حدنصاب رعایت شده باشد.

وی به موضوع جا به جایی نقشه هنگام صدور پروانه با نقشه هنگام ساخت اشاره کرد و گفت: گاها در یزد نقشه پروانه با نقشه ساخت اجرایی تفاوت دارد و معضل زیادی ایجاد کرده است که در این خصوص دبیرخانه تک نقشه ای ایجاد شد ولی موقتا این دبیرخانه در شهرداری تعطیل شده است.

سالاری با اشاره به اینکه موفق شدیم اعتماد دادگستری استان یزد در حوزه ساخت و ساز را جلب کنیم، افزود: با درخواست نظام مهندسی ساختمان یزد به دادگستری مقرر شد در نظام مهندسی مرکز داوری اختلافات صنعت ساختمان ایجاد شود که مراحل آن در حال اجرا است.
وی با عنوان اینکه سعی داریم نظام مهندسی ساختمان یزد را هوشمند تر و چاپک تر کنیم، گفت: با نظر دادستان عمومی و انقلاب یزد مجاز شدیم تخلفات ساختمان های غیر مجاز یزد را اعلام و شفاف سازی کنیم.

وی گفت: از انجا که قانون برای همه است و این جزو مطالبات مردم هم مطرح شده بنابراین واحد پرونده های خاص را ایجاد کردیم و از این پس تمام ساختمان های خاص و عادی که خارج از گردش کاری شهرداری و نظام مهندسی ساختمان اقدامی انجام دهند ملزم به تمکین قانون خواهند شد.
سالاری با بیان اینکه شاخص های ما در نظام مهندسی ساختمان یزد رو به بهبود است، گفت: به نظر میرسد مجموعه اقدامات سال گذشته به تدریج شاخص های ساخت و ساز را رو به بهبودی برده است به این ترتیب که آمار تخلفات ناظران و کم کاری آنها نسبت به سال های گذشته کمتر شده است.

وی با اعلام اینکه نظم و فاواداری کارمندان زن در نظام مهندسی ساختمان بیشتر از مردان است، گفت: به کارگیری بانوان در پست های بالاتر نظام مهندسی به مرور افزایش می یابد.
وی افزود: یکهزار بانوی فعال عضو نظام مهندسی ساختمان یزد هستند که عملکرد بانوان در ارزیابی امتیازات بالاتری نسبت به آقایان داشته است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =