بازدید نمایندگان خانه احزاب از دو پروژه مهم عمرانی استان کردستان

نمایندگان خانه احزاب کردستان روز چهارشنبه همراه با معاون سیاسی، امنیتی‌ و اجتماعی و معاون عمرانی استاندار کردستان از پروژه در دست اجرای راه‌آهن همدان - سنندج و طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد سنندج بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در بازدید از طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد سنندج اظهار داشت: این پروژه  به طول ۲۱.۵ کیلومتر در قالب ۴ قطعه در حال اجرا است که با هدف ارتقا ایمنی مهمترین محور استان و دسترسی سریع به نقاط مرکزی کشور و تسهیل توسعه گردشگری منطقه انجام می‌شود.

شهرام ملکی افزود: این پروژه از سال ۹۵ به منظور بهسازی و ارتقا وضع موجود به صورت اجرای باند دوم با برآورد اولیه ۶۰ میلیارد تومان هزینه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی کردستان قرار گرفت اما کار با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه تخصیص یافته است، گفت: تاکنون ۱۱ کیلومتر این مسیر به بهره‌برداری رسیده و قرار است تا آبان ماه امسال این رقم به ۱۸ کیلومتر ارتقا یابد که برای تحقق این مهم، ۵۰ میلیارد تومان دیگر هزینه نیاز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: ۲.۷ کیلومتر  باقی مانده از پروژه چهار خطه کردن گردنه صلوات‌آباد سنندج به صورت تونل ایجاد می شود که با انتخاب پیمانکار، اجرای آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

بازدید از راه‌آهن همدان - سنندج

نمایندگان خانه احزاب کردستان در ادامه از پروژه راه‌آهن همدان - سنندج نیز بازدید کردند که معاون عمرانی استاندار کردستان در بازدید از این طرح اظهار داشت: این طرح از سال ۸۲ تعریف شد و طول آن ۱۵۱ کیلومتر است که ۶۰ کیلومتر آن در استان همدان و مابقی در کردستان بوده و هدف از اجرای آن اتصال سنندج به شبکه سراسری راه‌آهن، تامین رفاه حال مسافران،کاهش تصادفات جاده‌ای و توسعه گردشگری در منطقه است.

ملکی با بیان اینکه این خط آهن شامل هفت ایستگاه، ۲۰ دهنه پل، ۲۹ تقاطع تعریف شده با ۶۴۰ متر طول است، یادآور شد: راه‌آهن همدان - سنندج، شامل سه قطعه بوده که قطعه اول ۶۵ کیلومتر طول و ۷۱ درصد پیشرفت، قطعه دوم ۵۶ کیلومتر طول و ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه سوم نیز ۳۰ کیلومتر با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، ضمن اینکه زیرسازی این طرح در مجموع ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

وی اعتبار تخصیص یافته به پروژه راه‌آهن همدان- سنندج را در سال گذشته ۳۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال نیز ۳۵۰ میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافته که ۲۴۹ میلیارد تومان آن تخصیص نقدی و ۱۰۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه بوده و مشکلی از لحاظ اعتبارات نقدی در این پروژه وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: برای پیشرفت در اجرای این پروژه، کار ریل‌گذاری از سمت ایستگاه سنندج به صورت دستی آغاز شده و تاکنون ۱۱ کیلومتر آن انجام شده و عرصه ایستگاه تشکیلاتی سنندج نیز ۵۲ هکتار وسعت دارد.

ملکی به مطالعات اجرای قطعه چهارم این پروژه اشاره کردو افزود: قرار است در قالب قطعه چهارم، راه‌آهن تا ورودی شهر سنندج نیز ادامه یابد و برای انجام آن جانمایی ایستگاه سنندج نیز مصوب شده است.

وی با بیان اینکه اتصال راه‌آهن همدان - سنندج به مرز باشماق نیز در حال بررسی است، تاکید کرد: این طرح به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شده و تصمیم نهایی در وزارتخانه گرفته می شود.

بزرگترین تونل غرب کشور در مریوان اجرا می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان رضایت مردم را در اجرای پروژه ها مهم عنوان کرد و گفت: بزرگترین تونل غرب کشور امسال در مریوان به بهره‌برداری خواهد رسید و  مردم از برکات آن در آینده بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از سنندج ،حسین خوش‌اقبال روز چهارشنبه در جریان بازدید از قطعه دوم راه‌آهن همدان - سنندج با بیان اینکه باید همه برای توسعه کردستان دلسوزانه گام برداریم، اظهار داشت: در شرایطی که با مشکلات زیادی در بخش‌های مختلف به ویژه تحریم‌ها مواجه هستیم، همه باید از هر قشر و با هر افکاری برای توسعه کردستان و منطقه دلسوزانه گام برداریم‌.

وی افزود: در شرایط کنونی جامعه همه از هر جریان و فکر و عقیده‌ای باید در کنار هم باشیم و برای توسعه استان و خدمت بهتر به مردم صادقانه فعالیت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان
به مشکلات زیاد در زمینه بودجه و اعتبارات عمرانی در کشور اشاره کردو و افزود: استان کردستان نیز با توجه به شرایط خاص، دارای مشکلات زیادی است اما باید هدف خود را اتمام و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام تا پایان سال قرار دهیم.

خوش اقبال ادامه داد: دستگاه‌های مختلف باید تمام همت خود را به کار گرفته که تا پایان سال جاری پروژه‌های اولویت‌دار به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه اکنون در شرایط سخت در ۲ جبهه با تحریم‌ها و ویروس کرونا درگیر هستیم یاد آور شد: در حالی که هیچ کشوری حاضر به ارسال ماسک و لوازم بهداشتی به ایران نبود، با توانمندی و تکیه بر دانشمندان ایرانی توانستیم کارها را برای مقابله با کرونا با موفقیت پیش ببریم.

اجرای پروژه‌های عمرانی در کردستان مایه دلگرمی است

رییس خانه احزاب کردستان هم در جریان بازدید از پروژه‌های در دست اجرای استان به ویژه راه آهن همدان - سنندج را مایه دلگرمی مردم دانست و گفت: تلاش دولت و دستگاه‌های مسئول در این پروژه‌ها قابل تقدیر است اما همچنان باید با جدیت برای مردم این استان گام برداشت.

فریدون محمدی بر لزوم تلاش مضاعف و همت همه‌جانبه برای توسعه کردستان تاکید کرد و افزود: این استان در سال‌های گذشته به ویژه به دلیل جنگ تحمیلی دچار عقب‌ماندگی‌های زیادی شده و توسعه منطقه نیازمند تعامل و جدیت در خدمت به مردم است.

وی خاطر نشان کرد: در بودجه‌های عمرانی باید تلاش‌های بیشتر برای جذب اعتبارات انجام و زیرساخت‌های استان تقویت شود تا بتوانیم تا حدودی به استان‌های توسعه یافته نزدیکتر شویم.

یکی از اعضای خانه احزاب کردستان نیز با بیان اینکه خدمات دولت باید به اطلاع مردم برسد، گفت: مردم از بسیاری پروژه‌ها و اقدامات انجام شده در استان اطلاع ندارند، پس در شرایط کنونی اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع می‌تواند امید را در دل مردم زنده نگه دارد.

عباس حسین‌پناهی از بکارگیری مدیران ناکارآمد در برخی مدیریت‌ها انتقاد کرد و افزود: به برکت نظام و رهبری توانمند، کم و کسری وجود ندارد اگر مشکلی هم هست به دلیل ناکارآمدی برخی مدیران ناکارآمد است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =