بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره پشت پرده انفجار بیروت

تسنیم نوشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی با مردم، دولت و حزب‌الله لبنان در پی حادثه انفجار بیروت ابراز همدردی کرد.

متن پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی حادثه بیروت به شرح زیر است:

حادثه غم‌انگیز و محنت‌بار انفجار در بیروت و جانباختن و مجروح شدن جمع کثیری از مردم لبنان موجب تألم و تأثر گردید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز همدردی با مردم شریف لبنان این حادثه سهمگین و مصیبت‌بار را به مردم، دولت، به‌ویژه حزب‌الله مقاوم و مدافع لبنان و رهبر مجاهد آن سیدحسن نصرالله تسلیت عرض می‌نماید و از خداوند متعال برای جان‌باختگان طلب رحمت و مغفرت و برای مجروحان،شفای عاجل مسئلت دارد.

با توجه به حجم گسترده ویرانی‌ها و تخریب زیرساخت‌های اساسی، مردم مؤمن و انسان‌دوست ایران کمک‌های مادی و معنوی خود را به سمت لبنان سرازیر خواهند کرد و چون همیشه محبت و پیوند خود با لبنان را به نمایش خواهند گذاشت.

قطعاً در آینده فاش خواهد شد که مسئولیت اصلی ماجرا بر عهده چه کشورهایی است. اما این واقعیت نباید نادیده گرفته شود که امروز دشمنان محور مقاومت و لبنان متحد، بیشترین بهره را از این اتفاق برده‌اند. اگرچه علت حادثه هنوز به‌طور کامل مشخص نیست اما شواهد بی‌شماری وجود دارد که از دست‌های پشت پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد و سوءظن وقوع یک اقدام تروریستی جنایت‌کارانه را تقویت می‌کند. لذا هوشیاری و انسجام ملی مردم لبنان اهداف و برنامه‌های دشمنان لبنان را خنثی و بی‌اثر خواهد کرد.

لبنان این روزها همچون دیگر کشورهای مقاوم و مبارز در فشار تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا و استکبار جهانی به سر می‌برد. شرایط خطیر پیش‌آمده نیز سختی‌ها و آلام را دوچندان کرده است. اما لبنان در این وضعیت حساس با صبر و بصیرت، مخاطرات و محنت‌های پیش‌آمده را مدیریت خواهد کرد و دشمنان وحدت و عزت لبنان را ناکام خواهد گذاشت. این ملت رشید مجال فتنه‌گری و تفرقه‌انگیزی را به دشمنان قسم‌خورده خود یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی نخواهد داد و با همت و تکیه‌ به ایمان و نجابتی که دارد سربلند و قهرمان باقی خواهد ماند.

انشاءالله مصایبی که بر اثر این حادثه بر مردم مقاوم و شریف لبنان واردشده است، با لطف و رحمتِ مضاعف الهی جبران گردد و پرچم عزت و سرافرازی این مردم شرافتمند با همت و مجاهدت فداکارانه مردم لبنان و کمک و همیاری ملت‌های اسلامی همچنان برافراشته و در اهتزاز باقی بماند.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1419095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =