۱ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
پکن خواهان توقف فروش سلاح به تایوان شد

ایسنا نوشت: وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن توافق واشنگتن برای فروش سلاح به تایوان، تصمیم دولت آمریکا برای تحریم برخی نرم‌افزارهای چینی را با انگیزه سیاسی دانست.

 تصمیم دولت آمریکا برای فروش تسلیحات به تایوان و همچنین اعمال تحریم بر شرکت‌های نرم‌افزاری چین با واکنش شدید وزارت خارجه این کشور مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «وانگ وِنبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان، ناقض اصل «چین واحد» است و باید متوقف شود.

خبرگزاری «رویترز» روز جمعه در گزارشی اختصاصی نوشت دولت آمریکا در حال مذاکره با مقامات تایوان جهت فروش دستکم چهار پهپاد جاسوسی پیشرفته به این منطقه است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از وی نوشت که اقدام آمریکا در ممنوع کردن فعالیت نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» و «وی‌چَت» در این کشور، با انگیزه‌های سیاسی انجام شده است.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به زودی تحریم‌هایی را علیه آن دسته از شرکت‌های نرم‌افزاری چین که اطلاعاتی را از داخل ایالات متحده به دولت پکن داده و امنیت ملی این کشور را به خطر می‌اندازند، اعلام می‌کند.

311312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1419099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =