۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳

فارس: 19 نفر از نیروهای امنیتی و پلیس در شهر "درعا " در جنوب سوریه کشته و ده‌ها نفر از آنها زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری سانا، در تیراندازی افراد مسلح در شهر درعا در جنوب سوریه 19 نفر از نیروهای امنیتی و پلیس کشته و 75 تن دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابعی اعلام کرد: "تیراندازی افراد مسلح بسوی مردم و نیروهای امنیتی و پلیس موجب کشته و مجروح شدن ده‌ها تن شد ".

بر اساس این گزارش، به نیروهای امنیتی و پلیس دستور داده شده بود در ماموریتهای خود در محل تجمع شهروندان هیچگونه سلاحی حمل نکنند.

سانا به نقل از منابع خود اعلام کرد: افراد مسلح حتی بسوی یک آمبولانس هنگام انتقال مجروحان به بیمارستان شلیک کردند، که درنتیجه آن راننده آمبولانس کشته شد.

این منابع تاکید کردند، برخی افراد در جریان این ناآرامی ها پس از آتش زدن لاستیک و بستن راه‌ها، بسوی نیروهای امنیتی و پلیس سنگ پرتاب کردند که در نتیجه نیروهای امنیتی مجبور شدند برای متفرق کردن آنها و جلوگیری از حمله و آسیب رساندن به اموال عمومی و خودروها، گاز اشک آور شلیک کنند.

خبرگزاری سانا افزود: در شهر حمص (160 کیلومتری شمال دمشق) افراد نقابدار خودرو نیروهای پلیس را به آتش کشیده و بسوی مردم، نیروهای امنیتی و پلیس آتش گشودند که درنتیجه آن صدها تن مجروح شدند ".

منابعی در بیمارستان نظامی حمص اعلام کردند: 6 تن از نیروهای امنیتی در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند که وضعیت یکی از آنها وخیم است.

تلویزیون رسمی سوریه نیز دیروز تصاویری را از صحنه‌های تیراندازی افراد مسلح نقابدار بسوی مردم و نیروهای امنیتی و پلیس پخش کرد.

تلویزیون سوریه اعلام کرد افراد مسلح نقابدار پس از پایان نماز جمعه در شهر درعا و حرکت مردم برای تجمع در مرکز شهر، بسوی آنها تیراندازی کردند. 48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
    0 0
    ای کاش فارس کمی در خبر رسانی صادق بود