« واقعا اگر غرامت بدهند با دل و جان می‌گیریم.» اشتباه نکردید، این جمله را رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفته است.

درست پس از این همه هیاهوی اولیه بر سر پرداخت غرامت از سوی ایالت باسک برای لغو بازی دوستانه‌اش با تیم ملی ایران، علی کفاشیان، رئیس بذله‌گوی فدراسیون ایران در گفت‌وگو با ایسنا این جمله را به زبان آورده است.
کفاشیان عادت دارد همه حرفهای جدی‌اش را در قالب طنز بگوید. او اول با خنده حرفش را می‌زند و چند وقت هرچه او به شوخی گفته رنگ حقیقت می‌گیرد. درست مثل روزی که با خنده گفت علی‌آبادی از انتخابات فدراسیون کنار می‌کشد و من رئیس می‌شوم. او این سیاست گفتن حرفهای جدی را در قالب خنده از قدیم‌ترها با خود داشته و تا ابد هم به همین شکل ادامه می‌دهد. با این حساب دیگر امیدی نیست تا فدراسیون 150 هزار یورو از ایالت باسک غرامت بگیرد و بخشی از بدهی‌هایش را بپردازد. با این جمله کفاشیان روشن است که قرارداد منعقد شده با آژانس اسپانیایی مثل دیگر قراردادهای فدراسیون ضمانت اجرایی لازم را نداشته است.
او یک هفته قبل هم در دل همین شوخی‌های همیشگی‌اش پاسخی تند به محمد آخوندی، سخنگوی سازمان ورزش داد. آخوندی که از گفته‌های علیپور، مشاور فرهنگی سازمان لیگ علیه فدراسیون گلایه داشت، در حاشیه برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال با عصبانیت به کفاشیان گفت: «ما از لیگ کنار می‌کشیم.» و آقای رئیس هم با همان خنده همیشگی بی‌آنکه واکنشی نسبت به خبر کناره‌گیری پرسپولیس از لیگ نشان دهد یا ناراحت شود در جواب عضو هیات مدیره این باشگاه گفت: «بکشید. کنار بکشید.  اتفاقا تصمیم خوبی است!»
او همچنین درباره انتقاداتی که از سوی مربیان مختلف از جمله امیر قلعه‌نویی درباره تعطیلی لیگ و اردوهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال مطرح شده است، گفت: «معتقدم این مشکلات و صحبت‌ها تنها با برگزاری جلسات مختلف بین کادر فنی تیم ملی و مربیانی از لیگ برتر حل می‌شود. آنها می‌توانند نسبت به این موضوع به یک تعامل مشترک برسند چرا که هدف نهایی هر دو گروه موفقیت تیم ملی است.»
کفاشیان درباره بازی شب گذشته تیم ملی برابر تیم منتخب گالیسیا گفت: «بازی خوبی بود و طی تماسی که با بچه‌های تیم ملی داشتم آنها هم از برگزاری این مسابقه و فوتبالی که ارایه دادند، ‌رضایت داشتند. البته فکر می‌کنم تعویض‌های انجام شده در این بازی برای تیم ملی بسیار زیاد بود؛ اما در مجموع فکر می‌کنم برگزاری این مسابقه و اردوی اسپانیا ثمراتی برای تیم ملی ایران داشت.به هیچ وجه معتقد نیستم که شکست ایران برابر تیم منتخب یکی از ایالات اسپانیا می‌تواند بد باشد چرا که گل خوردن در بازی‌های تدارکاتی مهم نیست و ما باید بیشتر به فکر برطرف شدن نقاط ضعف‌مان باشیم.»
او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا لغو شدن برخی بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال دلایل سیاسی داشته است و شما برای گرفتن خسارات ناشی از این مساله چه اقداماتی انجام داده‌اید، گفت: «به هیچ وجه دلایل لغو شدن بازی‌های تیم ملی سیاسی نبود، تنها مشکلاتی از سوی طرف مقابل مطرح شد که باعث لغو شدن این مسابقات شد، ما  به دنبال خسارات ناشی از این امر هستیم. واقعا اگر این پول را به ما بدهند، ما هم می‌گیریم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =