آچمز استاد بزرگ!

حاشیه‌های مسابقه تدارکاتی آنلاین مدافعان سلامت،قبل از المپیاد جهانی حسابی احسان قائم مقامی کاپیتان تیم‌ملی ایران را شاکی کرد.

مهری رنجبر:حاشیه های  مسابقه تدارکاتی  آنلاین مدافعان سلامت ،قبل از المپیاد جهانی حسابی احسان قائم مقامی  کاپیتان تیم ملی ایران را حسابی شاکی کرد. مسابقه ای که  دخالت  غیر ضروری و عجیب مهرداد پهلوان زاده سرپرست رقابتها در ثانیه های آخر تمرکز بخت اول قهرمانی را بهم ریخت و برد  را از دست داد. پهلوان زاده با کنترل موس و انجام یکسری عملیات روی مونیتور لپ تاپ قائم مقامی او را غافلگیر کرد و همین مساله باعث از دست رفتن زمان و امتیاز کامل قائم مقامی شد.

با این حال پهلوان زاده معتقد است اتفاق خاصی نیفتاده و احسان قائم مقامی چه می برد و چه می باخت تاثیری در رده بندی نهایی نداشت.اما شطرنج باز ملی پوش ادعای سرپرست مسابقه را قبول ندارد:« من تا آن دور بدون باخت و مسلط بازیهایم را پشت سر گذاشته بودم و اگر آن دخالت نبود،برنده می شدم. حرکت عجیب پهلوان زاده به قدری شوکه کننده و ناراحت کننده بود که روی نتایج بازی های بعدی ام هم تاثیر داشت. جالب اینکه خود او  وقتی بازی برنده بعدی ام را تحت فشار عصبی مساوی کردم، بلافاصله گفت این بازی را هم برنده بودی.من هم گفتم شما خوب میدانید که شطرنج، بازی اعصاب و روان تمرکز و ثانیه هاست.پهلوان زاده در   این حرفها را می زند که  دقایقی بعد از بازیها به اشتباهش و تاثیرش  در نتیجه من اذعان کرده و  هم خیلی عجیب است!جدای از آن به خاطر اینکه مسابقه تدارکاتی بود تا بچه ها برای المپیاد جهانی آماده شوند و با بعضی حاشیه های دیگری که این مسابقه داشت، نباید نتیجه منعکس می شد. متاسفانه با اینکه پهلوان زاده از دوستان قدیمی من است اما ٤-٣ سالی است که بعضا حرکت های عجیب و جهت داری میکند که این موضوع باعث تضییع حق من شده است.او از سرمایه های ارزشمند شطرنج و چهره های اثر گذار شطرنج ایران است و انتظار چنین برخوردهایی نداریم.حرف او عجیب است که می بردم یا می باختم فرقی نداشت ، اتفاقا این باختم در بازی دور بعد هم تاثیر گذاشت و من بازی را به دلیل فشار عصبی زیاد  در وضعیت تقریبا برنده مساوی کردم.»
 

پربیننده‌های سرویس ورزشی

*توپی که رامین گلش نکرد و گفت خدا را شکر!/عکس

*اعتراض سپاهان به ساعت هوشمند فرهاد مجیدی/عکس

*محمد نوری کجای تاریخ فوتبال بوده که درباره استقلال حرف می‌زند؟

قائم مقامی  از عذر خواهی سرپرست مسابقه در جمع شطرنج بازان می گوید:«  جالب است او درجمع از من عذرخواهی کرد، خودش گفت تاثیر کار من  بود که احسان باخت. حتی سرداور هم تایید کرد که او اشتباه کرده  و مداخله اش غیر ضروری  بوده و تاثیرگذار روی کار من. از طرف دیگر در شطرنج پایین ترین سطح مداخله  قابل قبول نیست چه برسد به اینکه داور سطح بالای بین المللی که کارش برگزاری مسابقه است و به همه  جزئیات این موضوعات اشراف دارد بخواهد اینچنین کاری بکند.من  بابت این قضیه اعتراض کردم و وقتی تعجبم بیشتر شد که  انتظار داشت، من ناراحت نشوم. پهلوان زاده اول بهانه آورد و میگفت وضعیت متعادل بوده  و بعداز بررسی با نرم افزارهای شطرنجی ،متوجه شدند که وضعیت حریفم در حد تسلیم بوده . این مسابقه آمادگی بوده و دامن زدن به باخت من هدف خوبی ندارد . اصلا خنده دار است شرایط من مثل فوتبالیستی است که می خواهد گل بزند و توپ را از جلوی پایش  بردارند.» 
 

اولین استاد بزرگ شطرنج ایران البته اعتراضش را رو در رو به پهلوان زاده گفته :« از او پرسیدم کی قرار است دست از سر من بردارید؟ حق کشی و برنامه حذف و بایکوت مرا تمام کنید. چند موضوع حاشیه ای عجیب و غیر معمول ،هم در این سه روز مسابقه پیش آمد که البته سرپرست فدراسیون در جریان این مسائل هست.با چیدن همه این مسائل ،حس می کنم شاید قضایا هدفمند است. من از ورود به حاشیه به هیچ عنوان حس خوبی نمیگیرم و  فکر می کنم بزرگان شطرنج ما باید این فضا را مدیریت کنند تا قهرمانان و ملی پوشان بتوانند با تمرکز به تلاش و پیشرفت ادامه دهند.»
قائم مقامی البته زحمت پهلوان زاده را ندیده نمی گیرد:«  من از او تشکر می کنم که بابت رفع مشکلات تکنیکی  اتصال کامپیوترم به شبکه ،به فدراسیون آمده بود اما  دلیل نمی شود او با من چنین رفتاری کند. پهلوان زاده بهترین برگزار کننده مسابقه شطرنج در ایران است،  و برایش ارزش زیادی قائلم و اتفاقاً به این دلیل است که انتظار چنین رفتارهایی را ندارم.»

او معتقد است در روزهای مانده تا شروع المپیاد باید روی سرعت کار کند:« تیم ما برای المپیاد آنلاین جهانی شطرنج آماده می شود  ،  سطح آمادگی پرهام مقصودلو خیلی  خوب است ، من و محمد امین طباطبایی و آرین غلامی  هم باید بازیهای تمرینی بیشتری انجام بدهیم. من درماههای اخیر مسابقه نداشتم و به همین دلیل  باید روی سرعتم بیشتر کار  کنم . من از کیفیت مسابقه راضی بودم اما حاشیه ها بچه ها را را دلخور کرد و میخواهند اعتراض کنند تا پیگیری شود. چرا که با اتفاقاتی که افتاد ،مسابقه در فضای عادلانه ای برگزار نشد.به رغم حواشی ناخوشایند، این مسابقه آمادگی نکات مثبت زیادی هم داشت، حمایت فدراسیون شایان توجه بود و کادر برگزاری تلاش قابل تقدیری داشتند.ملی پوشان ضعف و قوت هایشان را  بیشتر شناختند. بازیکنان تیم ملی بانوان ایران جنگندگی خیلی  خوبی در بازی های جدی نشان دادند و مطمئناً این مسابقه کمک بزرگی برای  آمادگی  آنها  کرده و ملی پوشان ایران در اکثر مسائل همدلی و هماهنگی خوبی نشان دادند.امیدوارم که بتوانیم در المپیاد جهانی نتایج خیلی خوبی بگیریم.»

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1420151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =