۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
هشدار اربیل به ترکیه و پ ک ک

ایسنا نوشت: در پی حمله جنگنده ترکیه به خودروی حامل مرزبانان عراقی، اربیل از حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و آنکارا خواست اختلافاتشان را بیرون از خاک عراق حل و فصل کنند.

به نقل از روسیا الیوم، وزارت داخلی اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای درمورد حمله ترکیه به منطقه مرزی برادوست(سیدکان) اعلام کرد، در حالی که ظهر روز سه شنبه مرزبانان ارتش عراق در منطقه برادوست مشغول مسدود کردن شکاف های مناطق مرزی بودند تا تنش ها و تهدیدهای جنگ را از منطقه و ساکنانش دور کنند، یکی از خودروهای حامل مرزبانان توسط جنگنده ارتش ترکیه هدف قرار گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است، در این حمله "محمد رشید سلیمان"و "زبیر حالی تاج الدین" از نیروهای گارد مرزی کشته و یک تن دیگر  زخمی شدند.

در این بیانیه تاکید شده است که حزب کارگران کردستان و ترکیه باید اختلافات خود را از خاک عراق خارج کنند و نباید شهروندان بهای این اختلافات را بپردازند.

وزارت داخلی اقلیم تصاویر نظامیان کشته شده در این حمله را نزدیکی مرز مشترک بین ترکیه و اقلیم کردستان نصب کرده است‌.

ارتش ترکیه به طور مداوم مواضع نیروهای حزب کارگران کردستان را در شمال عراق چه از طریق حملات هوایی و چه زمینی هدف قرار می دهد؛ در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۸ هم عملیات گسترده‌ای علیه نیروهای پ‌ک‌ک صورت گرفت.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1420811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =