معرفی سرپرست جدید وزارت صمت نیازمند استجازه از رهبر انقلاب

ایرنا نوشت: معاون پارلمانی رییس جمهوری درباره آینده وزارت صمت پس از عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی دولت گفت: راهکار باقی مانده برای دولت این است که رییس جمهوری باید با استجازه از مقام معظم رهبری تا معرفی وزیر جدید، فردی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کند.

«حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهوری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره تصمیم رییس جمهوری برای اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس اختیاری که قانون اساسی به رییس جمهوری داده است اگر به هر دلیلی وزارتخانه ای فاقد وزیر باشد، رییس جمهوری می تواند آن وزراتخانه را با سرپرست اداره کند که به مدت سه ماه «حسین مدرس خیابانی» مسوولیت سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر عهده داشت.

وی افزود: مهلت سرپرستی ایشان از امروز منقضی می شود و راهکار باقی مانده این است که رییس جمهوری باید با استجازه از مقام معظم رهبری کسی را تا معرفی وزیر جدید به عنوان سرپرست منصوب کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: اینکه نفر معرفی شده چه کسی خواهد بود هنوز معلوم نیست و باید از رهبری برای انتصاب اجازه بگیرند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز-چهارشنبه- مجلس با ۱۰۴ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۵۴ نماینده حاضر در مجلس با انتصاب حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت مخالفت کردند.

مخالفان تصدی مدرس خیابانی بر وزارت صنعت معدن و تجارت، غلبه بخش بازرگانی و وارد کنندگان بر بخش تولید، معرفی وزیر پیشنهادی در دقیقه آخر، عدم مبارزه جدی با قاچاق کالا ابهام در رزومه کاری را از مهمترین دلایل مخالفت خود با وی عنوان کردند.

این در حالی است که موافقان تلاش‌های مدرس خیابانی در مدت سرپرستی  بر این وزارتخانه و نقش آفرینی وی در شرایط تحریم و کرونا را از نقاط قوت وی عنوان می‌کردند.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1420859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =