۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ایران از آمریکا شکایت کرد؟

میزان نوشت:رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به آخرین وضعیت شکایت ایران از رژیم آمریکا پیرو تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان، گفت: از طریق وزارت امور خارجه طرح شکایت علیه آمریکا در مجامع بین‌المللی انجام گرفته و به جد پیگیریم وزارتخانه این موضوع را تحت تعقیب قرار دهد.

مجتبی ذوالنور، با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری « تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران»، گفت: تاکنون از طریق وزارت امور خارجه طرح شکایت علیه آمریکا در مجامع بین‌الملل انجام گرفته چرا که این اقدام آمریکا، کاملاً خلاف مقررات حمل ونقل هوایی و ایکائو است.

وی تأکید کرد: وزارت امور خارجه به جد پیگیر این شکایت است. این کمیسیون از دستگاه قضایی درخواست دارد مساعدت قضایی نسبت به وزارت امور خارجه داشته و همچنین به طور مستقل در این زمینه طرح شکایتی را مدنظر قرار دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: پیگیر این هستیم تا وزارت امور خارجه با جدیت تهدید جنگنده‌های آمریکایی را تعقیب کند.

وی با اشاره به جلسات کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: در این زمینه هم کمیته «حقوق بشر» و هم «کمیته امنیت»، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند.

وی تأکید کرد: پیگیری شکایات بین‌المللی از سوی دستگاه‌های اجرایی، پیرو تهدید جنگنده‌های آمریکایی مورد مطالبه ما بوده و این مسئله را دنبال خواهیم کرد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1421180

برچسب‌ها