شهرک صنعتی صدریه محلات، میزبان واحدهای تولید کاغذ سنگی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۱۳ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان برای ساخت واحدهای تولید کاغذ از سنگ در منطقه صدریه اختصاص یافته و تاکنون ۱۲ متقاضی تولید کاغذ از سنگ برای استفاده از این امکانات درخواست مشارکت داشته‌اند.

رضا ملکی در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی بیان کرد: یک واحد تولید کاغذ از سنگ در محلات آماده بهره‌برداری است و تجهیزات آن خریداری شده اما به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و حضور نیافتن متخصصان چینی هنوز فرایند نصب دستگاه‌ها در این واحد کامل نشده است.

وی، حجم سرمایه گذاری این طرح های صنعتی را ۹۳۵۷ هزار میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ظرفیت اسمی تولید در آن سالانه ۲۰۰ هزار تن کاغذ است و بهره‌برداری از آن برای ۵۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد می‌کند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات خاطر نشان کرد: یک واحد دیگر تولید کاغذ از سنگ در این شهرستان نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی متقاضیان در حال پیگیری امور جهت اجرای پروژه هستند .

ملکی اظهار داشت: ماده اولیه تولید کاغذ در این طرح‌های صنعتی از انواع ضایعات لاشه‌های سنگ ساختمانی و نما است که به وفور در معادن سنگ تزئینی و نمای محلات موجود است.

ملکی بیان نمود: ظرفیت شهرستان محلات برای ایجاد واحدهای تولید کاغذ از سنگ استثنایی است، زیرا راه‌اندازی این قبیل واحدها در شرایط تحریم کمک فوق العاده‌ای به اقتصاد کشور می‌کند و مانع خروج ارز از کشور بوده و در رونق اقتصادی و افزایش ارزش افزوده تأثیر بسزایی دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1421927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =