نگاه غرب به کشورهای جهان سوم یک نگاه تحقیرآمیز است/ رسانه‌ها باید روشنگری کنند

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه نگاه غرب به کشورهای جهان سوم یک نگاه تحقیرآمیز است،گفت: جامعه رسانه باید این مطالب را بداند و بیان کند.

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : سردار یدالله بوعلی ظهر امروز در نشست و دیدار با اصحاب رسانه با بیان اینکه واقعیتی که جهان غرب با اسلام دارد باید به درستی تبیین شود، اظهار داشت: آنچه برخی از پژوهشگران اروپایی می‌گویند این است که « نهایت مبارزه با تروریست باید منجر به مدرنیزه شدن اسلام شود» این نشان می‌دهد که آنچه در جهان اسلام رخ داد برای بدنام کردن اسلام بود.

وی با بیان اینکه اساس استکبار این است، گفت: با تشکیل گروه تروریستی داعش کمال شقاوت و بی‌رحمی را در حق انسان‌ها انجام دادند و این را به نام اسلام در جهان مطرح کردند اما امروز داعش کنترل و مهار شده و این مرهون تلاش‌ها و تربیت گروه‌های فرامرزی شهید قاسم سلیمانی است.

جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه نگاه غرب به کشورهای جهان سوم یک نگاه تحقیرآمیز است، افزود: غرب معتقد است که کشورهای جهان سوم مانند کودکان علیل و استثنایی هستند که نیاز به کنترل و آموزش دارند و این نگاه تحقیرآمیز همواره وجود داشته است.

سردار بوعلی با بیان اینکه جامعه رسانه باید این مطالب را بداند، بیان کرد: نگاه غرب یک نگاه مادی‌گرایانه است و به همین دلیل نگاهشان به شرقی‌ها نگاه به شهروند درجه ۲ و ۳ است.

وی با بیان اینکه جامعه رسانه باید درباره دین و تاریخ این سرزمین بداند و بداند که ما میراث‌دار سال‌ها فرهنگ هستیم، عنوان کرد: ایرانیان زودتر از همه اسلام را پذیرفتند چون در اسلام منطق و عاطفه است و ایرانیان هم با منطق و عاطفه هستند بنابراین اگر پیوستگی مذهبی نداریم باید تعصب ملی داشته باشیم.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به مباحثی که در جلسه از سوی اصحاب رسانه مطرح شد، تصریح کرد: بخشی از این مسائل به ما برمی‌گردد و بخشی نیز برنمی‌گردد البته طبق آیین پاسداری ما این موارد را هم پیگیری می‌کنیم.

سردار بوعلی با بیان اینکه یکی از اشکالات در مواجهه با نقد داریم این است که می‌خواهیم طرف را سرجایش بنشانیم، گفت: در مواجهه با نقد اگر دلیل و منطق داریم باید دفاع کنیم اگر هم نداریم نباید جبهه بگیریم.

وی با اشاره به این اصل که هر چیزی که مهم باشد انجام می‌شود، افزود: درباره مسائل و مشکلاتی که مطرح شد باید اصحاب رسانه بگردند و راه حل پیدا کنند، همچنین می‌توانند از ظرفیت بسیج رسانه که نماینده سپاه فجر است برای این موارد استفاده کنند.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه هر ۲۰ قشر بسیج باید پشتیبان یکدیگر باشند، تصریح کرد: اگر بسیج رسانه با مشکلی مواجه است می‌تواند از ظرفیت سایر اقشار بسیج استفاده کند.

سردار بوعلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مدیر خوب نباید در اتاق و پشت میز باشد، گفت: مدیر خوب باید خلاق باشد، همدلی و رقابت ایجاد کند تا ایجاد هم‌افزایی شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد به رسانه دارم، تصریح کرد: رسانه است که در جامعه شور ایجاد می‌کند و واقعیت‌ها را می‌گوید و هر کس فکر کند رسانه مزاحم است خودش مشکل دارد.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه هر کس وجدان آگاه داشته باشد سعی می‌کند حقیقت‌ها را بیان کند، عنوان کرد: در جامعه رسانه وجدان‌های بیدار زیاد است که حقایق را بیان می‌کنند که به نفع همه است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1421964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =