۱ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

خبرنیوز نوشت:مدارس کشورمان به احتمال بسیار زیاد از پانزدهم شهریور ماه سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

از همین حالا دغدغه بسیاری از اولیاء دانش آموزان حضور فرزندانشان در مدارس است. نگرانی از بابت شیوع ویروس کرونا، دغدغه هایی که چندان هم بی راه نیست.

با توجه به ادامه‌دار بودن شیوع بیماری کووید ۱۹ در آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم در نظر گرفتن فرض‌های متفاوت و اقدامات متناسب در وضعیت‌های سه‌گانه (سفید- زرد – قرمز)، از سوی آموزش‌وپرورش شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ادارات کل استان ابلاغ شد.

براساس این شیوه نامه در وضعیت زرد و در صورت ضرورت تقسیم دانش‌آموزان و نوآموزان یک کلاس به دو گروه به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری الزامی است.

مدیر مدرسه موظف است دانش‌آموزان و نوآموزان هر کلاس را با توجه به مساحت کلاس و تعداد دانش‌آموز و نوآموز به‌گونه‌ای توزیع کند که حفظ حداقل فاصله مورد انتظار مطابق پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر باشد. بنابراین ممکن است در وضعیت زرد مدارس با حضور تمام یا بخشی از دانش‌آموزان و نوآموزان دایر باشد. در این صورت لازم است مدیران مدارس از سامانه شاد برای انجام فعالیت‌ها و تکالیف درسی نوآموزان یا دانش‌آموزان با نظارت و هدایت والدین و ارائه بازخورد توسط معلمان آن‌ها استفاده شود و در زنگ تفریح در شرایط آموزش‌های حضوری تراکم دانش‌آموزان و نوآموزان را در رفت‌وآمد در حیاط مدرسه کاهش دهند.

امروز تصویری از تشکیل کلاس های ابتدایی  در بانکوک  منتشر شد. دانش آموزان مدرسه ای در تایلند با کلاه هایی که فاصله فیزیکی آن ها را تعیین می کند در کلاس درس حضور پیدا کردند.

هرچند انجام این کار شاید در مدارس ما کمی دور از ذهن است اما می شود از تجربیات سایر کشورها در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نهایت استفاده را برد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =