زبان کردی و فرهنگ اصیل قابلیت مطرح شدن جهانی را دارد

ستاری با بیان اینکه مفاهیم اقتصاد دانش بنیان در کردستان درحال اجراست، گفت: کردستان با وجود مزایای بسیاری اعم از کشاورزی و زبان کردی و فرهنگ اصیل باید در زمینه فناوری به سوی مطرح شدن جهانی حرکت کند.

به گزارش خبرآنلاین از کردستان : سورنا ستاری  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که با موضوع شرکت‌های دانش بنیان و جهش تولید در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در معاونت علمی و فناوری دیدگاه‌های متفاوتی به مناطق مختلف کشور بسته به پتانسیل و ظرفیت‌ها وجود دارد.

وی تفکر استخدامی را بزرگترین خیانت یک پدر به فرزند خود عنوان کرد و افزود: این تفکر که همه چیز با پول حل می شود یک تفکر منفی است و فرهنگ دیرینه کارآفرینی مبتنی بر دانش را از بین می برد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور توسعه را یک امر درون زا بیان کرد و گفت: هیچ کسی در بیرون از استان نمی تواند توسعه بسازد بلکه باید مسئولان استانی بر روی آموزش و پرورش نیروهای خود و فراهم کردن محیط کاری مناسب حساس شوند تا مجبور به ترک استان نشوند.

ستاری با بیان اینکه منابع اولیه مثل نفت با اهمیت نیست،تاکید کرد: بعضی کالاهای فناورانه و متکی بر دانش است که با اهمیت و ارزش افزوده بسزایی را به دنبال دارد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها در درجه اول باید به فکر اصلاح خود باشند و بعد از آن به جامعه و اقتصاد ورود پیدا کنند تا منشا تحول در جامعه و اقتصاد شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: آموزش ۱۲ ساله در مدارس چنانچه منجر به انجام کار نشود بی ارزش است و همچنین دانشگاه موفق نیز باید بودجه خود را از راه فروش تکنولوژی بدست آورد که این مدل فعالیت‌ها در دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ موجود است.

ستاری تاکید کرد: باید سرمایه‌گذاری های خطرپذیر و شتاب دهنده ها افزایش یابد و در بحث زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناوری سنندج و شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

وی به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: ارزش ۴ شرکت‌ دانش بنیان امسال در بازار بورس کشور بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان بوده، اما این رقم در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: چون توسعه از داخل استان شروع می‌شود، امیدواریم محیط کسب و کار خوب در استان شکل بگیرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =